Redaksjonen. Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Bane NOR må kalles ved sitt rette navn: Norges Statsbaner 1 Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Artikkelforfatter fremstiller det til noe positivt at jernbanen splittes opp i flere titallss selskaper. Det er det definitivt ikke, det gjør jernbanen rigid og ekstremt lite tilpasningsdyktig, og ekstremt mye dyrere i drift. Et godt eksempel på det er Oslo Sporveier som bruker 850 millioner mindre i året nå enn det de gjorde da de var delt opp i flere selskaper. Bare leie av togsett har økt Vys utgifter med 970 millioner pr år, sett i forhold til hva dette kostet tidligere. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå