AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Jeg har fått tilbud om sluttpakke fra jobben. Som en del av avtalen, har jeg arbeidsfritak med betaling ut oppsigelsestiden. Denne oppsigelsestiden skjer i fellesferien hvor det vanligvis ikke betales vanlig månedslønn, men man istedet får feriepengene fra forrige år utbetalt (penger jeg allerede har tjent).Når jeg ikke har tatt ferie, hva skjer da med feriedagene mine som jeg enda ikke har brukt? Får jeg ekstra betalt for dette? Eller får jeg nøyaktig det samme som jeg ville fått dersom jeg hadde tatt ut all ferien min tidligere i år, slik at det er mitt "tap" at jeg ikke har tatt ferie før?Jeg klarer ikke helt å tenke ut logikken her og håper noen kan hjelpe meg. Anonymous poster hash: 4db6f...70b Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Du skal få utbetalt opptjente feriepenger sammen med siste lønn når du fratrer. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2019 Takker. Avtalen går ut på at oppsigelsestiden løper fra og med 1. juni, og jeg har da arbeidsfritak fra den dagen. Så i praksis vil jeg da altså totalt få:- Fastlønn for Juni (istedenfor feriepenger som ordinært skulle vært)- Fastlønn for Juli- Fastlønn for August- Alle feriepenger oppspart i 2018 (i tillegg til vanlig lønn i juni) - Alle feriepenger oppspart hittil i 2019 (januar - august).(og får da mindre feriepenger neste år i ny jobb)?Mulig de regner litt annerledes, men at summen blir det samme. Anonymous poster hash: 4db6f...70b Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Utbetalingstidspunktene kan nok variere, men ja. Det kan være de trekker deg i lønn og utbetaler feriepenger i juni, men i så fall så skal du få den lønnen du blir trukket i juni utbetalt ved fratredelse. Pass på at det ikke står noe i sluttavtalen om at du vil bli trekt feriedager, at du må legge ferien til perioden med arbeidsfritak eller lignende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå