Gå til innhold

Nå kan du laste ned nye Windows 10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@DrOnline: Virker som om Microsoft er ganske enige

https://itsfoss.com/install-bash-on-windows/

Om de nå bare kunne tatt skrittet fullt ut og laget en linuxdistro først som sist.

Å få slette systemprogrammer, lys drakt, og mobilinteraksjon er ikke mye nytt.

Registrerer at å velge selv når man vil ha systemoppgraderinger fremdeles ikke er en selvfølge.

Masse lagringsplass til ingenting er bak mål.

Jeg tipper de kommer til å bruke det til nye systembibliotek, som side-linuxinstallasjonene må benytte, og erstatte jevnt og trutt av det som finnes av uhåndterlig Windows-kode.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at noen gidder de lyse greiene, synes nesten synd på de som måtte designe, teste og implementere lys modus.

I tillegg så føler jeg at jeg har kastet bort penger på pro-versjonen da jeg ville kjøre program i en VM, men nå som dette kommer i home-versjonen så er jo pengene kastet ut vinduet.

Lenke til kommentar

Etter å ha fiklet med operativsystem siden DOS, synes ting funker så greit nå at jeg bryr meg ikke lenger. Når man ikke merker noe til OSet er det topp nok.

Som f.eks å sitte i taxi, man tenker lite over hvilken diameter det er på stempelringene der, den funker.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Windows Sandbox krever Pro eller Enterprise.

På den annen side har man jo alle år kunnet kjøre VirtualBox og VMware i alle versjoner av Windows. Den nye funksjonen handler vel først og fremst om enkelhet, at man får et ferdig virtuelt Windows-miljø uten å styre med lisenser og installasjon.

Jeg skjønner ikke at noen gidder de lyse greiene, synes nesten synd på de som måtte designe, teste og implementere lys modus.

I tillegg så føler jeg at jeg har kastet bort penger på pro-versjonen da jeg ville kjøre program i en VM, men nå som dette kommer i home-versjonen så er jo pengene kastet ut vinduet.

Lenke til kommentar

Fungerte fin å oppdatere - men Legg til fjern programmer virker ikke. Den krasjer dersom jeg forsøker å kjøre den. Herlig.

En av årsakene til dette kan være mange programmer eller feil i registeret etter installasjon.

Har du brukt registercleaner eller noe lignende i det siste? Vet at det kan forårsake feil, i andre tilfeller kan det være mange programmer som gjør at det går veldig sakte å få lastet inn disse og det krasjer pga dette.

Jeg antar du har gått : Windows Instillinger : Apper , og at det krasjer på det punktet?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har to valg for å oppdatere:
1) Treg: Motta den via Windows Update i innstillingene som vanlig.
2) Rask: Hente den manuelt fra Microsofts nettsted her.

noen som har mottatt oppdateringen enda, ved alternativ 1) ?

Lenke til kommentar

noen som har mottatt oppdateringen enda, ved alternativ 1) ?

Dem kjører nok et køsystem. På min ene maskin kom oppdateringen for flere dager siden, på min andre har det per i går ennå ikke kommet oppdatering.

Har selvsagt klikket oppdater på begge maskinene.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...