Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Spørsmål ifbm trafikkuhell

Anbefalte innlegg

Ble ufrivillig involvert i et trafikkuhell i dag på vei til jobben. En bil brøt vikeplikten og jeg klarte ikke å stoppe. Det var lav fart men det var også våt brostein. Siden det var midt i trafikken så fylte vi ikke ut noe skadeskjema der og da men utvekslet informasjon og tok bilder av skadene. Sykkelen min var ikke nedpå men den traff mellom hjul og hjulbue på bilen og fikk skraper på forskjermen og lykteglassene og kåpen i fronten og et panel under kåpen løsnet. Jeg kunne ikke se at noe var knekt men noen sånne plastnagler løsnet ihvertfall. Og jeg vet ikke hvor hardt det gikk utover forgaffelen og denslags. Sykkelen virket normal å kjøre etterpå, den lille turen jeg hadde igjen før jeg var fremme på jobb.

Men hva gjør jeg nå? Sender sykkelen på verksted? Melder jeg skade til forsikringsselskapet mitt før jeg hører noe mer fra bilføreren?

Bilder:

https://pasteboard.co/Ig01Gkd.jpg

https://pasteboard.co/Ig02axF.jpg

https://pasteboard.co/Ig02ldX.jpg

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har meldt skade til forsikringsselskapet og det samme har bilføreren gjort til sitt forsikringsselskap. Beskjeden jeg fikk i retur fra mitt forsikringsselskap var å avvente melding fra bilførerens forsikringsselskap. Så får vi håpe at hans syn på ansvar er likt mitt.

Noen som har erfaring fra lignende? Går det fort å få avtale med verksted og gjort reparasjoner og denslags? Kjipt å bli uten sykkel hvis det tar tid.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring fra lignende? Går det fort å få avtale med verksted og gjort reparasjoner og denslags? Kjipt å bli uten sykkel hvis det tar tid.

Ja, jeg har erfaring, men jeg har nok også et worst case scenario: 2 års behandlingstid, og 9 måneder å avgjøre skyld (til tross for videobevis), og ingen verksted som ville ta i sykkelen fordi det var for lenge siden skaden oppsto. Jeg reparerte sykkelen selv i frustrasjon. Motpart var forsikret i Nemi, jeg i Gjensidige.

Jeg antar du ikke har kasko, siden forsikringsselskapet ber deg vente med takst. Hvis du har kasko bør du kunne kjøre rett inn på et verksted for å ta taksten med en gang. Hvis ikke kan du jo ta takst, og risikere at du ikke får igjen for utlegget dersom skylden ikke gis i din favør.

Lenke til kommentar

Har ikke full kasko. Ble oppringt av mitt forsikringsselskap i dag fordi "motpartens" forsikringsselskap ville ha mer detaljert skademelding. Så det kan jo fort bety at skyld og ansvar ikke er så rett frem som jeg opplever at det er. Får bare avvente instruksjoner tenker jeg. Det er jo kosmetiske skader uansett og hvem vet om noe jeg ikke kan se har fått seg en stor nok smell. Vil gjerne ha et verksted til å gå over det, sooner rather than later. Tross alt sånn jeg kommer meg på arbeid om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...