bakn Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Jeg har en 3Com OfficeConnetct Cable/DSL Gateway. Når jeg skal konfrigruere den via IP-adr , får eg bare beskjed at siden ikke kan vises. Har w2k og Norton Internet Security 2004 pro. Har prøvd å disable den, uten nytte.Har også kjørt ipconfig. Med ADSL-modemet direkte på PC'n , virker alt fint. Det er en ZYXEL Prestige 650r-33. Jeg har ikke pålogging til nettet, er på hele tiden når PC'n er på. Er NAT i modemet. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
frejoh Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Sikker på at du har skrevet \\192.168.1.1 og IKKE //192.168.1.1 ? (eller var det .0.1?) Gjør du det feil søker den etter en webside som ikke er der. Altså forskjellen er vel lokalt nett og internett - Og du trenger lokalt nett Fredrik. Bruker selv den samme gatewayen, uten problemer. Lenke til kommentar
bakn Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) I bruksanvisningen står det http://192.168.1.1. Det var slik eg også skrev det. Er det feil? Skal det stå http:\\192.168.1.1 ? Endret 22. desember 2003 av bakn Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Sikker på at du har skrevet \\192.168.1.1 og IKKE //192.168.1.1 ? (eller var det .0.1?) Gjør du det feil søker den etter en webside som ikke er der. Altså forskjellen er vel lokalt nett og internett - Og du trenger lokalt nett Fredrik. Bruker selv den samme gatewayen, uten problemer. routeren er ikke en windows-enhet... nytter lite å skrive "\\server\<håpe_på_å_finne_ei_deling>.... sjekk: start->kjør.., skriv inn "ipconfig /all"... sjekk at den lokale ip'n ikke begynner på 169.x.x.x.... begynner den på f.eks. 192.168.x.x, dkriver du i internet explorer's adresselinje: http://192.168.x.1(der X er det samme du får som ip under ipconfig... er ip'n din noe sånn som 169.x.x.x, sjekk kablene dine og få 3-com enheten sjekket din i et annet nettverk, evt av en tekniker... Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 du må ha en ip-adresse som er lik routerens adresse... 192.168.1.x <-- dette må være likt!!! så hvis du har 192.168.0.23 så vil du ikke få kontakt med den.. Bytt ip-adresse til 192.168.1.23 og prøv.. Lenke til kommentar
bakn Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Får kontakt med ipconfig /all , men likevel kommer det melding om at eg ikke får kontakt med IP-adr. Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 først, ip er 192.168.0.1 Men vis du har sjiftet ip på gateway så finn frem plata som følgte med, åpne denne i utforsker og kjør SETUP deretter kjører du RUN DISCOVERY APPLICATION så finner den ip-adressa di og du kommer inn. Lenke til kommentar
Duplo Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 sjekk også at du prøver å koble deg til på riktig port.. Standard port skal være 80 (//192.168.0.1:80) men av sikkerhetsgrunner kan den være endret til 81 eller hva som helst.. dette skal stå i manualen.. rwu: routeren er ikke en windows-enhet... nytter lite å skrive "\\server\<håpe_på_å_finne_ei_deling>.... For å komme inn på web-interfacet til en router MÅ man skrive //<ip-adresse> du kan jo prøve selv.. se hva du kommer fram til.. //... er for HTTP,FTP o.l. protokoller over internett, mens \\... er for det lokale nettverket.. Lenke til kommentar
rude Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Har samme ******* problem, bare med en CNet router... har to nettverkskort i PC'en, det ene kobla til routeren, og det andre kobla til en annen maskin som kjører ICS så jeg kommer på nettet.. IP-adressen til nettverkskortet tilkoblet routeren blir 192.168.1.153. er dette en adresse windows deler ut fordi routeren ikke klarer å dele ut ip-adresse? Ipconfig gir også at default gateway er 192.168.1.1 (som skal være standard adressen til routeren). Men pinger jeg den timer alt ut. ahh har holdt på med dette så lenge at jeg gir opp snart - rude Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hadde samme problem med min 3com router. Løsningen for meg ble følgende: Kjørte 3com discovery på cd'en som fulgte med. Kom da inn på ruteren. Konfigurerte ruteradressen til å bli http://192.168.1.2 Tok så apply, og restarta ruteren i systemtools i rutermenyen til venstre "restart gateway" Min erfaring så langt er: Så lenge ruteren har adressen http://192.168.1.1 så kommer jeg ikke inn uten 3com discovery Med ruteren på adressen http://192.168.1.2 så kommer jeg alltid inn på ruteren direkte gjennom browseren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå