Novec Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ATI Radeon 9800 Pro er uten tvil et kraftig skjermkort, men etter enkelte modifikasjoner og økt klokkefrekvens har 9800XT tatt over som toppmodell fra den kanadiske skjermkortprodusenten. HIS har begge utgaver i produktspekteret, så det er bare naturlig at vi går dem nærmere i sømmene. Les testen her Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 jeg sliter litt med å skjønne hvordan man kan si at disse kortene har "helt greie overklokking resultater" men.. Lenke til kommentar
Novec Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Rundt 10% er ikke verst av toppkortene, de har sjelden mye å gå på. Husk også at Gun Metal dro dem ned ganske betraktelig, de var stabile på det aller meste annet ca. 5% høyere. Men ja, jeg skulle gjerne sett dem høyere, det er derfor jeg ga dem "helt greie" overklokkingsegenskaper. Lenke til kommentar
AHzip Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Dere kunne ikke kjøpt et Radeon 9800XT og gi oss en skikkelig test av det med nye kjølere og voltmod?? Det er det som er artig å lese. Selv om det gikk galt som med den geeforce 3 greia Lenke til kommentar
RIP Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Burde kanskje skrive at HL2 ikke følger med på minus. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) At et spill ikke følger med kan ikke bli et minus.. dårlig bundel muligens, men ikke pga et eneste spill pluss, spill trekker som regel prisen litt opp vil jeg tro.... Ellers var det en meget bra test Endret 23. desember 2003 av Pritorian Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 bra test ja. men var det ikke slik at alle ati xt kort skal være bundla med hl2? Lenke til kommentar
Shuttle Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 [quote name='AHzip' date='23/12/2003 : 13:35'] Dere kunne ikke kjøpt et Radeon 9800XT og gi oss en skikkelig test av det med nye kjølere og voltmod?? Det er det som er artig å lese. Selv om det gikk galt som med den geeforce 3 greia [/quote] Ja er enig dær..kunne vært artig og sett ja Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Er jeg den eneste he som har problemer med å se/lese hva som står i "bildene"?? Klarer ikke å se resultatene av testene Endret 24. desember 2003 av Cloud Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 "9800 Pro kan fås nedimot 3000." 2700 tenker jeg vi sier. Fin test. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 2300,- fra hwb tidligere i desember tipper jeg. Hvordan mener dere at støynivået på R9800Pro er ? Jeg mener den bråker noe helt enormt... utrolig høy og iriterende lyd fra den HSF'en. Trist å gå fra lydløst GF3 som var helt kompis til 60dB Radeon og GL-feil i 30% av spillene og Tv-Out som ser helt jævlig ut. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hvordan mener dere at støynivået på R9800Pro er ?Jeg mener den bråker noe helt enormt... utrolig høy og iriterende lyd fra den HSF'en. Synes ikke Hercules-kortet er ille ihvertfall (vet ikke med de andre). Lyden fra NB-vifta på NF7 er mye høyere/mer irriterende. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 (endret) Hm.. Er ganske skuffa med overklokkingsresultatene. Jeg kjører min Connect3D 9800 (np) på 450/330 med en Zalman heatpipe (uten vifte). EDIT: mener da seff at jeg ikke var imponert over klokkingen på core Endret 24. desember 2003 av gixer Lenke til kommentar
Endre Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Hm.. Er ganske skuffa med overklokkingsresultatene. Jeg kjører min Connect3D 9800 (np) på 450/330 med en Zalman heatpipe (uten vifte). EDIT: mener da seff at jeg ikke var imponert over klokkingen på core Det varierer ganske mye fra kortet til kort. Og har du testa Gun Metal? Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 har tester kj0pt kortet? Skal du bruke angrefrist pga ingen HL2? (ville jeg gjort "trekker ned" prisen med ca 4-600kr det, man skal jo ha det uansett ) Hvis du har beholdt kortet/ene vil jeg gjerne se litt bedre kj0ling p& kortene. M7 jo se hva de virkelig kan! Fin test! God jul og godt nytt &r! Lenke til kommentar
Novec Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Glemte å sette mangel på HL2 som minus, skal fikse på det så snart jeg får tilgang på maskin. Og ja - det er et vesentlig minus, ettersom 9800XT vanligvis kommer med det. Xvani: Nei, jeg har ikke kjøpt kortet, da hadde du sett voltmod og vannkjøling i testen :-) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hm.. Er ganske skuffa med overklokkingsresultatene. Jeg kjører min Connect3D 9800 (np) på 450/330 med en Zalman heatpipe (uten vifte). EDIT: mener da seff at jeg ikke var imponert over klokkingen på core Det varierer ganske mye fra kortet til kort. Og har du testa Gun Metal? Nei det har jeg ikke. Hvorfor lurer du på det egentlig? Lenke til kommentar
KongJudas Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Følger det ikke med et slags "bevis" på at du har kjøpt grafikk kortet? Da skal man kunne registrere seg og få tilsendt HL2 når det blir lansert..... Det er iallefall slik jeg har forstått det. Da ser jeg ingen grunn til å sette minus på den delen! #edit# Sorry, jeg trodde du ventet å finne Hl2 cd`n der. Var vist verdikupongen som manglet. My bad #edit# Endret 25. desember 2003 av KongJudas Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Nei det har jeg ikke. Hvorfor lurer du på det egentlig? Folk sammenligner med sine egne og andres resultater med kortene i testen, men hadde alle testa med Gun Metal ville nok ikke alle OC-resultatene bli så høye. Hvis du leser testen ser du at Gun Metal drar ned mye. Endret 25. desember 2003 av EnD.R.E. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Fin test! Men jeg lurer på hvordan ATI Radeon 9800SE står i forhold til PRO... Noen som har peiling?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå