NorsknRev Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Telia har oppdatert dekningskartet sitt, den 20.5.19. Hvis du velger å bare se på 3G-dekningen, så har de hvite feltene i sør-Norge blitt enda større. Sjekk spesielt Oppland og Buskerud. https://www.telia.no/dekning/ Trykk på 2G eller 4G, så er dekningen på plass. 3 Lenke til kommentar
InfectedExo Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Det er jo såvidt jeg skjønner veldig forståelig fra Telias side, da. Det koster mye å drifte slike nett, og fremstår som en stor utgift, særlig der det er et synkende fåtall som benytter seg av nettet. Samtidig får vi jo stadig nyere teknologi, og 4G tar jo på mange måter over for 3G - snart kommer 5G, i tillegg. Hvordan gjør Telenor det her egentlig? og Ice? Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Østfold skulle jo stenges i Mai, kan ikke se at det er stengt så mye som en eneste sender. Mulig det er forsinkelser her? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Hvis du ser på dekningskartet til Telia, og velger 3G, ser du at det er store områder uten dekning. Fakta er at mange senderne var stengt ned lenge før Telia annonserte at de skulle stenge 3G-nettet. Indre Østfold har fungert som testområde for 3G-stengning, uten at kundene ble informert. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Det er jo såvidt jeg skjønner veldig forståelig fra Telias side, da. Det koster mye å drifte slike nett, og fremstår som en stor utgift, særlig der det er et synkende fåtall som benytter seg av nettet. Samtidig får vi jo stadig nyere teknologi, og 4G tar jo på mange måter over for 3G - snart kommer 5G, i tillegg. Hvordan gjør Telenor det her egentlig? og Ice? Telenor gjør det samme som Telia. ICE har ikke 3G-nett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 ..og Ice?.. Ice har begynt med 5G utbygging for ei god stund tilbake: https://www.ice.no/ice-magasinet/ice-er-5g-klar-i-flere-norske-byer/ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 /Spoiler alert. Hele 3G nettet skal legges ned fra alle operatørene. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 De fleste telefoner jeg har hatt bryter samtalen istedet for å hoppe fra 3G til 2G om signalene blir borte, mon tro om nedstengingen blir et problem rundt forbi?Forøvrig har jeg nå kun telefoner med VoLTE, og det funker fantastisk. Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Er det bare jeg som opplever at Telia veldig gjerne flytter modem/mobil/whatever ned på 3G selv om det er 4G/4G+ dekning tilstede? Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Er det bare jeg som opplever at Telia veldig gjerne flytter modem/mobil/whatever ned på 3G selv om det er 4G/4G+ dekning tilstede?Jeg opplever mye 2G og 3G med Telia ja, selv om jeg vet at 4G er tilstede. Var ikke slik med Telenor... 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Ny oppdatering av Telias dekningskart, dato: 23.5.19 Lenke til kommentar
mlan Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Er det bare jeg som opplever at Telia veldig gjerne flytter modem/mobil/whatever ned på 3G selv om det er 4G/4G+ dekning tilstede? Opplever det samme, virker som om Telia raskere flytter tilkoblingen ned på 2/3G i forhold til Telenor. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg opplever at telefonen bytter til 2G når 4G er fraværende i Fredrikstad nå. Klarte å knuse iphonen min i går og nå sultefores jeg med en Motorola G4+ enn så lenge Lenke til kommentar
paarsand Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg snakket med 3g senest i sta der ice ikke hadde egne master. De har dårlig tid hvis de skal stenge hele Østfold i mai som det står på nettsidene til telia Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg snakket med 3g senest i sta der ice ikke hadde egne master. De har dårlig tid hvis de skal stenge hele Østfold i mai som det står på nettsidene til telia De stenger bare 3G900 i år, 3G2100 ryker til neste år. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg opplever merkelig nok å ha data tilgang via 3G, men jeg får kun tale på 2G. Det tar opp til 30 sekunder før jeg får opprettet en samtale nå. For meg er det krise om det skjer noe akutt via jobb. Da er jeg avhengig av at ambulanse er på stedet innen 5-10 minutter. 30 sekunder oppkoblingstid kan ikke være en del av dette. Ny telefon bestilles. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg snakket med 3g senest i sta der ice ikke hadde egne master. De har dårlig tid hvis de skal stenge hele Østfold i mai som det står på nettsidene til telia Tenker meg at volte roaming på Telia for ice kunder er like rundt hjørnet med tanke på denne utviklingen. 1 Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Tenker meg at volte roaming på Telia for ice kunder er like rundt hjørnet med tanke på denne utviklingen. Det er å håpe, men det er mer sannsynlig at tale vil gå over Telias 2G-nett. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) Ny oppdatering av dekningskartet 3.6. Enda mer 3G-dekning er borte. Edit: til og med i Oslo er det dekningshull på 3G. Endret 5. juni 2019 av beladinka Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 18. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2019 Enda en ny utgave av kartet, 16.6. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå