Revian Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 (endret) Hei. For noen uker siden klarte jeg å gå ifra bilen med taklysene på inne i bilen som førte til at batteriet mitt blei helt tømt for strøm. Fikk igang bilen med startkabler og alt fungerte fint i omtrent 2 uker etter det. Da begynte batterilampa og lyse. Jeg bytta batteri i går og den lyser fortsatt. Tok også og målte batteriet med en sånn leser. (klarer ikke å huske navnet nå) Den ga ingen feilmeldinger. Men jeg har også lagt merke til at den går veldig dårlig på tomgang.men gir jeg gass oppfører den seg normalt. Rygging/tomgang og 1. Girs kjøring i lav fart/lav gass føles rart i forhold til før. Hvis noen har opplevd det samme eller vet hva jeg burde prøve å gjøre så er jeg veldig takknemlig for svar! Kjører forøvrig en Toyota Avensis 2009 2.0 150 hk bensin. Endret 22. mai 2019 av Revian Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Hvilken spenning måler du på batteriet med motoren i gang? Du skal ha ca. 14-14,5V. Til nød ned mot 13,5 men under dette er uakseptabelt. Lenke til kommentar
Revian Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2019 (endret) Det var 11.7-8. Så det er lavt ja. Vi målte kun med OBD måler. Endret 22. mai 2019 av Revian Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Mål med multimeter rett på batteriet. Hvis du faktisk har 11,8V på batteriet så er dynamoen eller ladestyringa helt gåen pluss at batteriet er så godt som flatt. 1 Lenke til kommentar
Revian Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2019 Batteriet blei bytta til helt nytt i går så tviler på at batteriet er flatt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Det er derfor du må måle det rett på batteriet. 11,8V ubelastet er nesten flatt. Så enkelt er det. Lenke til kommentar
Revian Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2019 Oppdatering: Skal kjøre på med målemeter på batteri og dynamo. Har snakket med flere og mistanken er en gåen dynamo akkurat nå men vi får se etter noen tester. Men det jeg lurer på nå er om dette rundt batteriet kan forårsake det andre problemet jeg forklarte i tråden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Tenning, giring, innsprøyting og alt annet trenger strøm. Er det dårlig med strøm kan alt gå galt. 1 Lenke til kommentar
Revian Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2019 Tenning, giring, innsprøyting og alt annet trenger strøm. Er det dårlig med strøm kan alt gå galt. Takk for gode svar sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå