Okei20 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) Hei medelver som kom opp i engelsk 10 trinn. Vi har engelsk eksamen på fredag, og da får vi tema og forberedelsesheftet på torsdag. Jeg tenkte da at vi kunne lage en tråd hvor vi diskuterer tekstene når vi først har fått dem Endret 21. mai 2019 av Okei20 Lenke til kommentar
bekkevard Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Ja nå har vi vel fått heftet og temaet. Hva tenker dere? Det er et tema (The power of words) som åpner for mye ulikt Fek Fake news/Rethorics/Propaganda, The civil rights movement, Mother language - Lingua Franca eller Bullying 2 Lenke til kommentar
ferdinand8018 Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Hva tror dere kommer til å bli oppgaven i morgen ? 1 Lenke til kommentar
bekkevard Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Det kommer sikkert en oppgave hvor man skal se på bruken av ord som propaganda/fake news, evt noen kjente taler fra fek Winston Churcill, Malala eller Martin Luther KIng Jr 1 Lenke til kommentar
lit-beast-egt Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Det kommer sikkert en oppgave hvor man skal se på bruken av ord som propaganda/fake news, evt noen kjente taler fra fek Winston Churcill, Malala eller Martin Luther KIng Jr Bekkisgej? Jeg tror du tar helt feil 2 Lenke til kommentar
okay1 Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 De første oppgavene går sikkert ut på hvilke tekster du liker og hvorfor, om det er noen du kan relatere til og kanskje hvordan du bruker ord i hverdagen eller noe. 1 Lenke til kommentar
Okei20 Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2019 Jeg tipper at den første A-oppgaven kommer til å handle om hvordan tekstene er relevante til vår egen oppfatning at "The power of words", og bruke eksempler fra forberedelsesmaterialet. 1 Lenke til kommentar
ferdinand8018 Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 (endret) Noen som vet om nyttige linker jeg kan bruke i forhold til dette. Jeg sikter på en 5'er, fikk 5'er på tentamen også. Jeg vil tenke at å snakke om Eva Thunberg vil være nyttig. Endret 23. mai 2019 av ferdinand8018 1 Lenke til kommentar
lit-beast-egt Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Noen som vet om nyttige linker jeg kan bruke i forhold til dette. Jeg sikter på en 5'er, fikk 5'er på tentamen også. Jeg vil tenke at å snakke om Eva Thunberg vil være nyttig. med tanke på hvor stor hun er må man samle masse info og skrive bra og nytenkende hvis du skal klare og presse t en 5'er fra henne. Jeg ville heller fokusert mer på noe so ikke er like stort eller noe som ikke får så mye oppmerksomhet atm. Lettere og overbevise en sensor om noe som ikke er så kjent. 1 Lenke til kommentar
Trenger Hjelp.no Skrevet 25. november 2019 Del Skrevet 25. november 2019 Jeg fikk det samme temaet, men sliter veldig så jeg lurte på om dere har oppgaven på bilde eller link? 1 Lenke til kommentar
Erlend75 Skrevet 12. november 2020 Del Skrevet 12. november 2020 Hei, jeg har eksamensforberedning imorgen. Hva var oppgavene dere fikk, og noen som har noen tips muligens? Lenke til kommentar
Inga2021 Skrevet 19. november 2020 Del Skrevet 19. november 2020 Noen som kan svare på hvilke oppgaver dere fikk på denne eksamenen? Skal ha dette temaet som tentamen. Takk på forhånd:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå