Gå til innhold

Valg av telefon - klarer ikke å bestemme meg

Anbefalte innlegg

Jeg hadde iPhone 5s, men må ha en bedre telefon. Jeg har nå førsøkt Motorola G7 Plus og Nokia 8.1.

Motorola ble returnert grunnet noe svakt kamera og elendig batterilevetid.

Nokia 8.1 hadde bedre kamera og lengre batterilevetid. Til gjengjeld lader den tregere.

Jeg har fortsatt Nokia 8.1, men min 60 dager returrett er i ferd med å gå ut (kjøpt hos komplett). Jeg har fått innvilget retur og fått fraktlapp. Men er ikke så lett siden jeg liker telefon ganske godt.

Men det noen ting jeg ikke liker:

- Busslomma. Mange av dagens telefoner har dråpeformet kamera (G7 Plus) eller bare et hull til kamera (eks Samsung S10, Honor View 20).

- Tar tid å lade

- Dårlige bilder i dårlig lys

Jeg lurer på om jeg kan finne en telefon som passer meg bedre enn Nokia 8.1 i noenlunde samme prisklasse. 

Design: Jeg liker telefoner som Honor VIew 20, Motorola g7 Plus og Samsung Galaxy A50.

Samsung Galaxy A50 kunne være aktuell, men kjenner ikke til kamera på denne.

Den er vel også for stor. Nokia 8.1 har perfekt størrelse, og jeg ønsker ikke en større telefon.

Jeg var sikker på at jeg hadde funnet den perfekte telefon, da jeg leste testen av Motorola Vision One. Denne skal ha bedre kamera og bedre batteritid enn Moto G7 Plus. Dessverre er nok denne også alt for stor. Vurderer allikevel å prøve den. Har noen andre forslag?

Huawei/Honor er uaktuelt selv om jeg liker design på disse. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Motorola Vision One har nok dessverre bare hårfint bedre batteritid enn G7 plus, men kurant telefon ellers.

Ellers er det begrenset utvalg av telefoner som er litt kompakte, spesielt om du heller ikke ønsker notch/kamerahull i skjerm.

Jeg har brukt en Xiaomi MI 9 SE i et par uker nå (men skal gi den bort nå) og denne har jeg vært svært glad i, ingen telefon er perfekt dog.

Positivt:

Størrelsen 5,97" ! Ligger fint i hånden.

Byggekvalitet.

AMOLED skjerm

Meget bra kameraoppsett som også tar greie bilder i mørke. Vidvinkelbildene blir også overraskende bra i greit lys, men bruk av vidvinkel i mørke kan man glemme :p

Helt kurant batteritid, til tross for kun 3000mAh batteri.

Negativt:

Ikke hodetelefonutgang

Ikke plass til minnekort

I-skjerm fingeravtrykkslesere er tregere enn "vanlige" fingeravtrykkslesere.

Hoppet opp i pris for å få storebroren MI 9 med SD855 er ikke veldig stort.

Få forhandlere i Norge som har denne.

Denne har waterdrop notch.

Ellers kan nok pixel 3a være en interessant kandidat.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg vurderer også 3a/XL eller OnePlus 7 Pro. Hadde kjøpt 7 Pro på rappen hvis det ikke hadde vært for kamerat.

Mener jeg leste et sted at kameraet får en oppdatering etterhvert. En eller annen nettside som hadde fått prøve og mente bildene ble noe helt annet enn hva man får med nåværende versjon.

Lenke til kommentar

Er vel en port av Pixel 3 Google Camera rett rundt hjørnet til oneplus 7 Pro. Den gjør underverker på eldre Oneplus telefoner.

Og kamera har og blit bedre vistnokk etter update.

Forøvrig burde man og se på software. Nokia har "clean" android mens andre gjerne har Android full av bloatware.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Xiaomi Mi 9 SE virket interessant, men den blir for dyr akkurat nå. Om den blir billigere etterhvert, kanskje.

Får man norsk språk på denne?

Jeg synes Google Pixel 3a har et litt "gammeldags" design. Får bare vente å se om det kommer noe annet og bedre.

Akkurat nå finner jeg ingen telefon som passer meg.

Lenke til kommentar

Xiaomi Mi 9 SE virket interessant, men den blir for dyr akkurat nå. Om den blir billigere etterhvert, kanskje.

Får man norsk språk på denne?

Så lenge du kjøper "global version" har den riktige bånd og norsk språk ut av boksen. Et noe rimeligere alternativ kan være Redmi Note 7. Mi 8 Lite og Mi A2 er også greie telefoner til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Er vel en port av Pixel 3 Google Camera rett rundt hjørnet til OnePlus 7 Pro. Den gjør underverker på eldre Oneplustelefoner.

Og kamera har og blitt bedre visstnok etter update.

Ja, men jeg vil være helt sikker på at det blir rettet før jeg kjøper noe.

Lenke til kommentar

Vurdert LG? Se på toppmodellene fra sist runde - gode telefoner og LG stuper i pris. Tror du kan gjøre et kupp der.

3490 for denne

https://www.netonnet.no/art/telefon-og-gps/mobiltelefon/lg/lg-v30s-thinq-new-platinum-grey/1003751.11552/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_no&dclid=CP7K8pHbr-ICFUJAGQodOaAKlg

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Hei

Den så ikke dum ut. Og god pris...

Hvordan er kameraet?

Lenke til kommentar

Hei

Den så ikke dum ut. Og god pris...

Hvordan er kameraet?

Tror det skal være greit. Ikke helt på nivå med de aller beste, men i sjiktet under.

Testbilder her, sammenliknet med Galaxy s9+

https://www.digitaltrends.com/photography/lg-v30s-thinq-versus-samsung-galaxy-s9-plus-camera-shootout/

Den er god på videoopptak, hvis det har noe prioritet for avgjørelsen.

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Det er ikke toppmodell fra siste runde, men fra 2 runder siden (Merk: Snapdragon 835)

Lenke til kommentar

Er de ikke på V40 nå? Da er vel V30 forrige toppmodell? 

Mister litt oversikten ... 

Mye mulig, men prosessoren som er i V30S er en Snapdragon 835, som er forgjengeren til 845 som er forgjengeren til 855 som dagens modeller bruker. 

Fortsatt en kurrant prosessor altså, men bruker mere strøm og har lavere ytelse enn 845 og 855.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...