Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har fagprøve om cirka en måned~ish tid og føler jeg burde kunne mye mer bredt enn det jeg har gått igjennom 2 år i en it-bedrift. Har vært mye selv-lære og ting som kunne vært bedre men føler jeg like greit kan lese meg mer opp på ting jeg føler meg usikker på. Fagprøven kommer mest sannsynlig til og være mellom uke 24 og 25. Føler meg egentlig litt blandet følelser over hva jeg kan få i oppgave eller hva jeg kan forvente, ettersom arbeidet jeg har vært igjennom 2 år har vært veldig blandet og ikke helt etter det normale ville jeg si / tro. Vet punktene jeg skal igjennom, men føler jeg burde kunne mye mer og vi har ressurser på jobb som kan sette dette opp for meg og må nok bare lese mer igjennom dokumenter og lignende ressurser for å finne fram.

Har vært innom AD DS, DNS, DHCP, RAID, PXE Boot (nettverk-start/boot), WDS servere og mye annet gjennom tiden i denne bedriften men føler kunnskapen bare glipper løs og jeg glemmer det igjen uten en god oppfriskning i ny og ne. Det jeg prøver og komme fram til er hva jeg burde gjøre fremover de neste 4 ukene for og friske opp alle kunnskaper før prøven så jeg virkelig er klar for den. Er litt nervøs men de har vært flinke på og inkludere meg i bedriften og hjelpe meg mot prøven fram til nå, ser virkelig frem til prøven samtidig som jeg er nervøs.

Føler jeg kan litt om det jeg har beskrevet over, men burde ta en stor oppfriskning i alle tema'ene, AD DS, DNS, DHCP og WDS er veldig rustens men det skal jeg klare og få lest meg opp på og satt opp fysiske servere på jobb (test-benk), men føler fortsatt at jeg ikke kan faget godt nok og burde bli bedre.

Føler at alt det jeg har beskrevet over ikke er nok og burde skjerpes opp virkelig. Skal fokusere hardt på det over og få det til med litt hjelp. Men er det noe jeg burde tenke på nå som jeg skal opp til prøven? Føler bare jeg stresser unødvendig over ting som har blitt gjort om og om igjen titalls ganger. (Tanking / formatering, oppsett av maskiner, oppgradering, vedlikehold av utstyr og lignende oppgaver)

Det jeg tror jeg spør om over er hvordan jeg best kan forberede meg til prøven, har vært igjennom mye og skal lese meg opp på alle punktene jeg skal gjennom eller kan få spørsmål på prøven så jeg er forberedt om 4 uker, kjenner "spenningen" stiger veldig kraftig mens jeg skriver dette.

Føler jeg er ganske dårlig på og huske forskjellen på BIOS og UEFI til tider og hva som egentlig gir forskjell, vet det er noe med CMS og Secure-Boot i UEFI men føler det er så generelt informasjon.

Noe jeg burde lese meg mer opp på enn det som er listet over og punktene jeg skal gjennom opplæringsplanen?

(Vet det er rundt 30 punkter jeg skal igjennom, har alle punktene listet opp for meg.)

Tror det er bare og spørre om tilbakemeldinger om denne posten og hva jeg burde kunne bedre egentlig, føler jeg burde kunne så mye mer enn det har sitter på nå.. Prøver liker greit her om det bare er meg som sitter med disse tankene i hodet og føler det er litt dumt og spørre.

Tror jeg er ferdig og skrive, eventuelt korrekte på meg-selv senere på stavefeil eller skrivefeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har vurdering nå om 15 minutter - kan gjerne diskutere og gi tips etter. Vi begynner på del 3 nå klokken 10, jeg får karakteren 15:30

Har fått vite det er en 4 dagers fagprøve i nærheten om 2-3 uker her.

Driver og øver på alle punktene jeg kan komme opp i og grave mer dypere i alle punkter så jeg er mer forberedt, føler jeg er unødvendig nervøs på og feile selv med forrige fagprøven til en venn og snakket til med andre som har hatt fagprøven i år, føler det er litt begrenset / veldig forskjellig på hva slags kunnskaper man får bruk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...