Mikejack99 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Hei. Den er nå på tilbud på Elkjøp for 13890 kr. Tenkte med tanke på at den nye x book kommer, er denne verdt prisen? https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/HU53010CNN/huawei-matebook-x-pro-13-9-barbar-pc-solv?scid=Pricecomparison2989_5_False&utm_id=Pricecomparison2989_5_False Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) Kommer helt an på hvordan du vektlegger design og størrelse. Sett i forhold til spesifikasjoner er den definitivt ikke verdt prisen. Tar man hensyn til byggekvalitet og størrelse er man nok litt mer innafor. Men tipper du kan få en pc med tilsvarende spesifikasjoner til halve prisen, sånn ca. Så hva prioriterer man? https://www.prisjakt.no/product.php?p=5126085 Omtrentlig samme specs, minus skjermkortdelen Også har man den noe skumle saken med at Huawei nå sliter litt med amerikanske myndigheter på telefonfronten. Ingen veit helt hva som skjer fremover Endret 21. mai 2019 av newman221 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Kommer helt an på hvordan du vektlegger design og størrelse. Sett i forhold til spesifikasjoner er den definitivt ikke verdt prisen. Tar man hensyn til byggekvalitet og størrelse er man nok litt mer innafor. Men tipper du kan få en pc med tilsvarende spesifikasjoner til halve prisen, sånn ca. Så hva prioriterer man? Også har man den noe skumle saken med at Huawei nå sliter litt med amerikanske myndigheter på telefonfronten. Ingen veit helt hva som skjer fremover Hvor/hva kan du få en tilsvarende spekket laptop til halve prisen (6800kr)? Og hva har telefonene til Huawei med dette å gjøre? Denne kjører W10pro og ikke Android.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Microsoft er en amerikansk aktør, og Trumps administrasjon har ilagt amerikanske selskaper forbud mot handel og tjenster av både hardware og software med Huawei. Både Google, Qualcom og Intel har også slengt seg på forbudslista, så det gjelder vel både prosessorer, brikkesett, wifi-modem og software. Så hmmmmm. Jeg linket til en bærbar PC med samme prosessor og likt antall GB ram. Jeg sa ikke at det var SAMME pc. Og den kostet nesten halvparten, 7900 sånn ca. Ja, det er noen små forskjeller, deriblant halvparten så stor SSD og ikke et MX150 skjermkort. Men om det er verdt 6000kr er jeg ikke sikker på. Jeg bare skrev at det var mulig å få "tilsvarende" maskin til vesentlig lavere pris. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) Halvparten så stor hdd. (240gig er lite når de fleste programmer og OS tar opp mye plass) Vanlig hd skjerm og ikke 3000x2000 Integrert grafikk vs mx150 Betraktelig mindre batteri Hvordan mener du at de er sammenlignbare? Endret 21. mai 2019 av wampster 2 Lenke til kommentar
Mikejack99 Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2019 Denne ble kåret til årets pc av mange tech magasiner i 2018. Og jeg ser nå at det ikke er noe stor forskjell mellom den og den nye. Bortsett fra Huawei share,litt bedre skjermkort og litt lengre batteritid. Tenkte kanskje derfor denne var bra deal. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Jeg har den og er strålende fornøyd. Sjukt bra skjerm (synes jeg, både oppløsning og lysstyrke) Raskt til det jeg driver med (Adobe Creative Suite, webdesign, koding, og vanlig bruk) God batteritid og lett så uproblematisk å ha med på jobb/i møter eller på tur. Hadde anbefalt den til veil pris og kan absolutt anbefale den til den prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå