Gå til innhold

To nye forskningssentre får status som sentre for miljøvennlig energi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– Vi glemmer ofte at omstillingen vil preges av interessemotsetninger og konflikt."

Dette er vel Norge anno 2019 i et nøtteskall!

"En ser ikke skogen for bare trær" er kanskje et dekkende uttrykk, da det er energimenisteren som er selve problemet.

Vi bruker 25 mrd. statlige kroner pr. år for å lete etter mer olje og gass, i håp om å fortsette oljeeventyret i mange 10-år.

Tenk om vi i Norge hadde innsett at vi har tjent mer enn nok penger ved å være med på å øke temperaturen på jorda, og at tiden er inne for å si: "nok er nok".

Slutte med leting etter mer olje og gass og bruke de 25 mrd./år til fornybar energi.

Et kombinert fiskeoppdrettsanlegg og energiterminal som høster energien fra vind og bølger koster rundt 2 mrd./stykk.

Selvsagt må det forskes for å finne den optimale teknologien, men tiden er inne for å lage arbeidsplasser på dette feltet.

Matematikken viser at det er gode penger å tjene med de fiske- og energiprisene som er i markedet, og vi trenger både arbeidsplasser og inntektene fra annen industri enn oljevirksomhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor finne opp hjulet på nytt. Grunnprinsippet for ny ren billig energi, er allerede oppfunnet. Det som ikke er oppfunnet til nå, er ett verktøy som kan gi denne informasjon til de riktige personer, i Norge og resten av verden. Når jeg sier riktige personer så mener jeg personer som handler og ikke lar seg styres av dagens energi interesser.

Klart det kan finnes andre løsninger en gang i fremtid, men p.d.d. har vi Ecat teknologi som vil kunne forsyne vår planet med all den energi som behøves, dersom det var ønske målet, for kommende tider.

Se min web: fjordland.dinstudio.se (side: Ecat SK-Leonardo) Der finnes daglige oppdateringer fra oppfinner Andrea Rossi blogg, oversatt til Norsk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...