Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ftp og sikkerhet

Anbefalte innlegg

hei!

jobber en god del borte fra hjemme, men har en tendens til å må ha enkelte filer på pcen hjemme. har i denne annledningen tenkt å sette opp en ftp-server på hjemmepc'en... sikkerhet er VELDIG viktig

her er noen spm :

1. hvilken ftp-server annbefales?

2. hvordan får jeg best mulig sikkerhet?

3. finnes det en ftp-server som man må oppgi user, pass og muligens ett sikkerhetsklareringstrinn til ?

4. andre ting man må tenke på ?

takk for svar (=

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. hvilken ftp-server annbefales?

Prøv f.eks bulletproof / guildftp - win2k server har vel også innebygget ftp server.

Brannmur / ruter m NAT - åpne kun porter som ftp kjører på. Kan være smart å sette ftp'en til å lytte på en annen port en "standardport" 21.

3. finnes det en ftp-server som man må oppgi user, pass og muligens ett sikkerhetsklareringstrinn til ?

Bulletproof har mulighet til å "låse" brukere til sin IP adresse. har de ikke forhåndsgodkjent IP kommer de ikke inn.

pr0n er public!

Lenke til kommentar
' date='23/12/2003 : 00:09'] 1. hvilken ftp-server annbefales?

Prøv f.eks bulletproof / guildftp - win2k server har vel også innebygget ftp server.

Brannmur / ruter m NAT - åpne kun porter som ftp kjører på. Kan være smart å sette ftp'en til å lytte på en annen port en "standardport" 21.

Bulletproof har mulighet til å "låse" brukere til sin IP adresse. har de ikke forhåndsgodkjent IP kommer de ikke inn.

pr0n er public!

pron er publiC ;D hehe

angående spm 3: kan bruke flere ip'er siden jeg kobler opp flere plasser )=

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...