Errae Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 hei! jobber en god del borte fra hjemme, men har en tendens til å må ha enkelte filer på pcen hjemme. har i denne annledningen tenkt å sette opp en ftp-server på hjemmepc'en... sikkerhet er VELDIG viktig her er noen spm : 1. hvilken ftp-server annbefales? 2. hvordan får jeg best mulig sikkerhet? 3. finnes det en ftp-server som man må oppgi user, pass og muligens ett sikkerhetsklareringstrinn til ? 4. andre ting man må tenke på ? takk for svar (= Lenke til kommentar
[bat] Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 1. hvilken ftp-server annbefales? Prøv f.eks bulletproof / guildftp - win2k server har vel også innebygget ftp server. 2. hvordan får jeg best mulig sikkerhet? Brannmur / ruter m NAT - åpne kun porter som ftp kjører på. Kan være smart å sette ftp'en til å lytte på en annen port en "standardport" 21. 3. finnes det en ftp-server som man må oppgi user, pass og muligens ett sikkerhetsklareringstrinn til ? Bulletproof har mulighet til å "låse" brukere til sin IP adresse. har de ikke forhåndsgodkjent IP kommer de ikke inn. 4. andre ting man må tenke på ? pr0n er public! Lenke til kommentar
rwu Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 (endret) et lite hint: glem ikke at ftp-protokollen bruker ukrypterte brukernavn/passord.... kjør ftp via vpn eller ssh... Endret 22. desember 2003 av rwu Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 et lite hint: glem ikke at ftp-protokollen bruker ukrypterte brukernavn/passord.... kjør ftp via vpn eller ssh... hvordan setter man opp dette ? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2003 ' date='23/12/2003 : 00:09'] 1. hvilken ftp-server annbefales? Prøv f.eks bulletproof / guildftp - win2k server har vel også innebygget ftp server. 2. hvordan får jeg best mulig sikkerhet? Brannmur / ruter m NAT - åpne kun porter som ftp kjører på. Kan være smart å sette ftp'en til å lytte på en annen port en "standardport" 21. 3. finnes det en ftp-server som man må oppgi user, pass og muligens ett sikkerhetsklareringstrinn til ? Bulletproof har mulighet til å "låse" brukere til sin IP adresse. har de ikke forhåndsgodkjent IP kommer de ikke inn. 4. andre ting man må tenke på ? pr0n er public! pron er publiC ;D hehe angående spm 3: kan bruke flere ip'er siden jeg kobler opp flere plasser )= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå