NTB - digi Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 – Huawei-kunder kan ha krav på å heve kjøpet Lenke til kommentar
TG- Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Litt sørgelig at vi lever i en verden der forbukerne skal avskjæres fra fantastiske produkter, på grunn av noe så unyttig som politikere,, 7 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Er det ingen kontrakt her som hindrer Google fra å bare drepe Huawei-mobiler uten videre? Dette fremstår som særdeles kundefiendtlig. Men så er jo ikke Donald "komplett idiot" Trump kjent for å gjøre noe riktig heller da. 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Trump driver økonomisk krig mot Kina. Huawei driver ikke å spionerer noe mer enn andre selskaper. 5 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Er det ingen kontrakt her som hindrer Google fra å bare drepe Huawei-mobiler uten videre? Jeg regner med Google får et heftig erstatningskrav i fanget. Det kan bli dyrt og kan neppe viderefaktureres til beslutningstakerne i det hvite hus. Sorry suckers - sånn er det å basere sin virksomhet i et politisk ustabilt land. Trump får det som han vil. Fra nå av øker konkurransen på telefon-OS fra 2 til 3. Jeg regner med Apple sitt salg forblir omtrent stabilt, mens Huaweis nye OS tar de andelene som Android taper. Regn med at alt av kinesiske merker unntatt Huawei vil tilby telefonene sine i to utgaver fra nå: Android-utgave og Huawei-OS utgave. Xiaomi, One plus, Oppo, osv. Massevis av fine telefoner derfra i allslags sjangere. Bare Kina alene har over 3 ganger flere smartelefonbrukere enn alle de 50 unionsstatene til sammen, så disse selskapene vil neppe lide noen nød. Men det er selvsagt ganske dramatisk å blokkere handelen med Google sånn over natta. En annen ting er at Forbrukerrådet har muligens et svakt argument angående oppdateringer, siden Huawei fort kan finne på å tilby oppgradering til sitt eget OS i mangel av Android. Huawei vil nok ikke ligge på latsiden når det gjelder å utvikle apper for å erstatte de som blokkeres fra Android. Jeg tror de vil ta blokkaden ganske sporty. Som en enorm markedsmulighet for overgang til det nye OSet deres. Endret 20. mai 2019 av Simen1 2 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Trump driver økonomisk krig mot Kina. Huawei driver ikke å spionerer noe mer enn andre selskaper. Apple taper jo stort til Huawei så da må jo USA redde dem ... 3 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Apple taper jo stort til Huawei så da må jo USA redde dem ... Ikke utenkelig. Alt dette skjer samtidig som spenningen mellom USA og Iran er større også. Vi ser nok tegn på et større spill gående her. 2 Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Litt sørgelig at vi lever i en verden der forbukerne skal avskjæres fra fantastiske produkter, på grunn av noe så unyttig som politikere,, Ok synd med knot, men de får jo pengenevtil bske så ikke noe katastrofe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Nokia 8110 4G virker mer og mer forlokkende og snart eneste fornuftige alternativet, om Google skal være all american idiots messenger. 4 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Dette viser hvor sårbart samfunnet er blitt, vi er blitt så avhengige av store teknologiselskaper som kan forvalte vår informasjon akkurat som de vil og enkelt fjerne oss fra deres portefølje hvis de ønsker det og sannsynligvis uten konsekvenser. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Så da kan jeg heve kjøpet på bilen min fordi møller ikke gir meg oppdateringer til programvaren i bilen? Lenke til kommentar
Spoki0 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Så da kan jeg heve kjøpet på bilen min fordi møller ikke gir meg oppdateringer til programvaren i bilen? Hvis du kan argumentere for at det utgjør en feil eller mangel, så samsvarer det med hva som blir nevnt i artikkelen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Google er jo ikke-statlig og må vel derfor være ren godhet i følge liberalister, anarkister og lignende ideologer? Lenke til kommentar
fjs Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Apple taper jo stort til Huawei så da må jo USA redde dem ... Jeg er ingen apple sau, men nei det tviiiler jeg på. Apple er vel en av de råeste til å unndra seg skatter og avgifter til USA. Så USA som stat har vel ingenting å redde Lenke til kommentar
Zappy1 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Google følger bare ordre fra den Amerikanske stat. De har ingenting de skulle sagt. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 De er pålagt å bryte sitt eget gamle motto. I tillegg til å ha brutt det på eget initiativ mange ganger. Det er ikke uten grunn at de sluttet å bruke det for mange år siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå