emmav Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 hei! noen flere som kom opp i norsk skriftlig? i så fall, hva synes dere om tema? tenkte at vi kanskje kunne bruke denne tråden til å hjelpe hverandre og komme med tips til hverandre Lenke til kommentar
Nora2003 Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 Kom også opp i norsk skriftlig. Er veldig usikker på hva jeg synes om temaet. Lenke til kommentar
emmav Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 Kom også opp i norsk skriftlig. Er veldig usikker på hva jeg synes om temaet. ja, Naboer liksom. vet liksom ikke helt hvilke type oppgaver de kan knytte opp mot temaet.... Lenke til kommentar
Nora2003 Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 ja, Naboer liksom. vet liksom ikke helt hvilke type oppgaver de kan knytte opp mot temaet.... nettopp, vet liksom ikke hvilke oppgaver vi kan få og om vi får skjønnlitterære eller fagtekster. Lenke til kommentar
Ulykkeligmeg2019 Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg tenker at vi kan få en oppgave om å sammenligne skriftspråkene.Svensk-dansk-norsk. Der vi skal skrive om språklige forskjeller som personlig pronomen osv. Eller det kan komme om dialekt, slang osv. Lenke til kommentar
Hjelpmeghurtig123 Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 Hva tenker dere de ulike tekstene har med tema nabo å gjøre? Lenke til kommentar
Hjelpmeghurtig123 Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Hva tenker dere om t.u.v? Endret 20. mai 2019 av Hjelpmeghurtig123 Lenke til kommentar
Ulykkeligmeg2019 Skrevet 20. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 20. mai 2019 Hva tenker dere om t.u.v? Begge de kommer fra samme sted, men vis du merker er perspektivene de ser forskjellig. Begge guttene vet at de blir utestengt, men ene bryr ikke over andres syn. Det har blitt mer brukt muntlig språk, og det er mange skrivefeil i pronomen og preposisjoner. Første gutten vil leve litt normalt som alle, og vil ikke blitt behandlet forskjellig. Jeg klarer å se at han har et bra språk, men han er ikke glad over identitet sin. Så det er lurt å koble til identitet og språk her. Lenke til kommentar
Hjelpmeghurtig123 Skrevet 21. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) . Endret 21. mai 2019 av Hjelpmeghurtig123 Lenke til kommentar
Hjelpmeghurtig123 Skrevet 21. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2019 Begge de kommer fra samme sted, men vis du merker er perspektivene de ser forskjellig. Begge guttene vet at de blir utestengt, men ene bryr ikke over andres syn. Det har blitt mer brukt muntlig språk, og det er mange skrivefeil i pronomen og preposisjoner. Første gutten vil leve litt normalt som alle, og vil ikke blitt behandlet forskjellig. Jeg klarer å se at han har et bra språk, men han er ikke glad over identitet sin. Så det er lurt å koble til identitet og språk her. Tusen takk Lenke til kommentar
Hjelpmeghurtig123 Skrevet 21. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2019 Hvordan gikk det idag? Lenke til kommentar
Ulykkeligmeg2019 Skrevet 21. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2019 Hvordan gikk det idag? Oppgavene var ganske greit, og jeg forventet ikke at det skulle være så enkelt. Hva syns du? Lenke til kommentar
Ulykkeligmeg2019 Skrevet 21. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 21. mai 2019 Disse kildene kan hjelpe alle som har norsk eksamen. http://www.brukskandinavisk.no/for-larere/ressurser.html#sprakforstaelse Les noen av artiklene, mitt tips personlig er at vi må se på forskjeller, likheter og språkhistorie om skandinaviske språk. I læreplanen står det at vi må kunne språkhistorien, grammatikk, fordeler, grenser, kultur og sammenligne nabospråkene vår. I denne kilden finner du mange artikler som handler om det. Les godt og lykke til for alle som skal ha sidemål eksamen!!! Lenke til kommentar
emmav Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mai 2019 Hvordan gikk det idag med sidemål? Lenke til kommentar
Ulykkeligmeg2019 Skrevet 22. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 22. mai 2019 Hvordan gikk det idag med sidemål? Jeg skrev nynorsk og lexin fungerte ikke, oppgaven var greit, men jeg fikk ikke gjort mitt beste. Hvordan gikk det med deg? Lenke til kommentar
Trenger Hjelp.no Skrevet 19. november 2019 Rapporter Del Skrevet 19. november 2019 emmav skrev (På 20.5.2019 den 9.42): hei! noen flere som kom opp i norsk skriftlig? i så fall, hva synes dere om tema? tenkte at vi kanskje kunne bruke denne tråden til å hjelpe hverandre og komme med tips til hverandre Har noen dokumentet eller oppgavene som kommer på eksamenen/tentamenen om tema "Nabo"? Lenke til kommentar
hjelpmej Skrevet 25. november 2019 Rapporter Del Skrevet 25. november 2019 kunne trengt noen tips her og Lenke til kommentar
INAW Skrevet 4. mars 2020 Rapporter Del Skrevet 4. mars 2020 Trenger Hjelp.no skrev (På 19.11.2019 den 12.02): Har noen dokumentet eller oppgavene som kommer på eksamenen/tentamenen om tema "Nabo"? Har du oppgavene? Lenke til kommentar
Areum Skrevet 12. mars 2020 Rapporter Del Skrevet 12. mars 2020 Hei, læreren min sa vi kommer kanskje til å beskrive talespråket til Jamal, og kanskje sammenligne det med vårt eget skriftspråk, enten norsk eller nynorsk. Hvordan ville dere beskrive Jamals talespråk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå