AfterGlow Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 <br data-mce-bogus="1">Sjekk selv: Her lagrer Google kjøpene dine langt tilbake i tid Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Gikk inn på linken. Fant 1 registrert kjøp. Når jeg valgte å fjerne dette fikk jeg melding om å slette eposten (Order Confirmation) fra Gmail kontoen. Slettet mailen og dermed ble også kjøpet fjernet. Med andre ord... enten la være å bruke gmail konto i forbindelse med kjøp, eller aktivt slett ordrebekreftelser som kommer pr epost. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Det er jo fantastisk at kvitteringene for kjøp ligger der, så slipper man å lete gjennom kontoutskriften fra banken din, neste gang man skal kjøpe samme appen.I tilfelle du lurer, så ja, Apple og Windows gjør også dette. Jeg tenkte på denne https://play.google.com/store/account/orderhistory Den andre er jo bare en assistent for innboksen på Gmail appen. Ikke noen menneske som sitter der å leser mailene. Samme assistenten er det som sorterer mailene i forskjellige faner og tags. Heller ikke noe mennesker som gjøre det. Endret 20. mai 2019 av Slettet-t8fn5F 3 Lenke til kommentar
Bjarne Nilsson Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Gikk inn på linken. Fant 1 registrert kjøp. Når jeg valgte å fjerne dette fikk jeg melding om å slette eposten (Order Confirmation) fra Gmail kontoen. Slettet mailen og dermed ble også kjøpet fjernet. Med andre ord... enten la være å bruke gmail konto i forbindelse med kjøp, eller aktivt slett ordrebekreftelser som kommer pr epost. Enklere enn det leg det i en snnen mappe, ser ut somdenne siden bare leser inbox jeg har masse order confitmstions på gmsil kontoen ( google apps, gratis fra weay back when) men de likker i undermapper ( nested lables) Lenke til kommentar
timurgen Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Det er vel ikke noe nytt og Google bruker rett og slett data fra epost som er lagret hos Google og ikke lagrer selve kjøp. På samme måte en kan aksessere alle sine hotellbookinger, flybilletter osv via https://myaccount.google.com/reservations Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Håper at ingen oppdager at Google rutinemessig lagrer eposter også. Den hemmelige snarveien til dette er gmail.com Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg har forlengst mistet oversikten over hvor mye jeg har kjøpt på nettet - dette hadde vært en fin anledning til å få orden i sysakene - tenkte jeg, for jeg har virkelig kjøpt mye de siste 10 årene. Men stor ble skuffelsen da siden lenken viste til - var helt tom! I følge Google har jeg altså aldri kjøpt noen verdens ting. Er det agurktid allerede Digi.no ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå