Postkassestativ Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Har en orginal scooter der alle plombene er fjernet og den er dyset opp rett. Den holder ca 65 på flat vei. Nå holder den fortsatt 65 på flata, men den mister sykt mye fart i motbakker. Er helt ned i 15 noen plasser. Den har også blitt slapp i aksen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Prøv større dyse. Hvor stor har du nå? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2019 Har 62 nå. Det er 50 som er orginalt. For meg virker det som om den drar tungt eller mister mye turtall i motbakker. Kommer på flata så får den sakte tilbake turtallet å går 65 igjen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) Prøv 75 eller større. 62 er veldig lite. Normalt for mange uplomberte mopeder er rundt 80-90. På noen må man helt opp i 140. Edit: Hvis du har for liten dyse så sliter det vanvittig mye på motoren! Endret 21. mai 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2019 Den har fått alle de orginale, orginaldelene som den har når den selges i asia. Så den går jo på det oppsettet den har før den ble plombert.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Ikke alltid det blir helt likt. Noen har også deler som ser ut som plomber men som egentlig skal være der, eller erstattes med deler som ligner. Spesielt hvis man roter med luftfilteret og forgasser må man kraftig opp i dyse. Symptomene du beskriver er helt identiske med symptomene på for liten hoveddyse. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 22. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2019 Har nå prøvd 68, men da fusker den ved fullt pådrag uten at den går så mye bedre Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 26. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2019 Cpi popcorn Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 26. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2019 Tror problemet er løst. Pluggen var løs, noe som førte til litt dårlig kompresjon. Skal prøve den på en lengre tur en varmere dag. Fant også en variator med lettere ruller som endret turtaller til noe mere effektivt område. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå