humstad Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Ser Power selger denne 70 tommern til 6990kr.Det er jo billig, men er tv'n bra da? https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/sharp-70-4k-smart-tv-lc70ui7652e/p-971439/ Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Tja, stor TV til lav pris. Sharp produserer ikke TV i Europa, så dette er en lisens-TV produsert av Hisense etter hva jeg husker. I 2017 saksøkte Shart produsenten Hisense for å ødelegge merkevaren dems ved å produsere meget dårlige produkter. Så jeg ville nok dratt innom en butikk og tittet på den før man potensielt brukte 7000kr på noe grusomt Lenke til kommentar
humstad Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Hmm.. ErI utgangspunktet litt skeptisk til SHARP, men snakket med en selger for noen måneder siden og han sa at man får mest for pengene om man kjøper sharp eller Phillips. Bør jeg heller gå en tusenlapp opp og fem tommer ned og kjøpe denne fra Samsung? https://www.power.no/tv-og-tilbehoer/tv/samsung-65-4k-smart-tv-ue65nu6025kxxc/p-897159/ Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Jeg er veldig skeptisk til såpass store skjermer til såpass lav pris. De MÅ ha kuttet på noe når de kan levere så store paneler til prisen av en 43" fra en bedre modell-serie. PS: ikke se deg blind på før-pris. Det er garantert ikke solgt en eneste en i landet til den prisen. Det gjelder Philips også. Det er ren bullshit-pris og er overhodet ikke verdt før-prisen, men kan bli interessante til halv pris. Samsung sin 6025-serie er vel den lavest spesifiserte på markedet, så ikke forvent underverker på såpass stor skjermflate. Selv synes jeg ikke noe under 8005-serien til Samsung er verdt å ha. Og den modellen er kun verdt å ha hvis man skal ha "kinostørrelse" på skjermen. Så kommer helt an på bruksområde. Men som sagt; folk er forskjellige og verdsetter forskjellige ting. Selv misliker jeg sterkt ujevnt baklys, dårlig sort-nivå og feil farge. Da kan jeg nesten foretrekke å ikke se på tv. Bedriten lyd også. Skal man se noe som er verdt å se må både lyd og bilde være av kvalitet. Men er man personen som ser på Avengers på mobilen med iPhone-propper i ørene og synes livet er topp er sikkert denne tv'n super EDIT: Den Samsung Nu6025-modellen du linket til kostet 6666kr i forrige uke. Og uka før det Endret 20. mai 2019 av newman221 Lenke til kommentar
humstad Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 (endret) Ja, jeg deler skeptismen din. For godt til å være sant! Takk for oppdatering på prisen på Samsung. Kanskje jeg kan si jeg vil ha den prisen uka her også, OM jeg ender opp med den. Vanskelig å kjøpe tv synes jeg. Hadde et håp om å holde meg under 10k for en bra 65". Drømmeland? For tiden bruker jeg min ti år gamle 40" fra Samsung, og det duger helt ok. Men vil jo helst ha valuta for pengene når jeg skal bruke så mye på ny tv. Endret 20. mai 2019 av humstad Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Tja, stor TV til lav pris. Sharp produserer ikke TV i Europa, så dette er en lisens-TV produsert av Hisense etter hva jeg husker. I 2017 saksøkte Shart produsenten Hisense for å ødelegge merkevaren dems ved å produsere meget dårlige produkter. Dagens Sharp TV-er produseres vel av UMC i Polen som eies av Skytec UMC hvor Sharp har aksjemajoriteten. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Jeg ga 9990 for Philips 65" 8305. Den er ganske grei til prisen. Men man må være klar over at det er IPS panel, og med de svakheter det medfører. Men ambilight er stas da. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 kjøpte en Samsung 2018 Q6 for under 10k. Helt ålreit til stua oppe, men refleksjoner og dårlig sort nivå merkes godt. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Philips sin har matt overflate Lenke til kommentar
humstad Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Når dere sier dårlig sortnivå er det rævva eller bare dårlig for "bildesnobber"? Jeg kommer forresten til å se en del fotball på tv'n. Er greia da at man bør ha rundt 100hz for å unngå lagging? Lenke til kommentar
humstad Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Hva med denne fra LG? https://www.komplett.no/product/1080998/tv-lyd-bilde/tv-video/tv-er/lg-65-uhd-smart-tv-65uk6470 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Når dere sier dårlig sortnivå er det rævva eller bare dårlig for "bildesnobber"? Jeg kommer forresten til å se en del fotball på tv'n. Er greia da at man bør ha rundt 100hz for å unngå lagging? Noen merker at sort ikke er skikkelig sort hvis man sitter i en mørk stue. Samboeren min sitter som et stort ? hvis jeg kommenterer slike ting som sortnivå, mikrohakking (pga mediesenteret, ekstern enhet) osv. Eneste hun har kommentert opp gjennom årene er det meget dårlige bildet på Anderson tv hun så på Elkjøp. 50hz panel og alpint er ikke en god kombo Lenke til kommentar
humstad Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2019 Ble til at jeg kjøpte en Samsung 7455 til 9990kr. Håper jeg blir fornøyd. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 Det er et godt kjøp. Jevnt over en god TV når du ser på ytelse/pris, men som med de fleste TV'er må den kalibreres for å bli riktig i fargene. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 For meg virker det rart å velge 7455 fremfor Q6F når prisen er 9990 for begge to... https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-nu7300-vs-samsung-q6fn/604/623?usage=7318&threshold=0.1 Nå er det riktignok sammenligning med NU7300-serien, så med store forbehold her altså. Men Q6 har både høyere før-pris og er rangert høyere Lenke til kommentar
humstad Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2019 Heh, forsåvidt enig. Tenkte ikke over Q6F da jeg stod der. Rart selgeren ikke sa noe heller da jeg spurte om alternativer.. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 De fleste butikker har meget gode returordninger, så om du ikke blir helt fornøyd er det jo bare å pakke den ned og kjøre tilbake til butikken med den. Kan kanskje være lurt å stikke innom butikken etter du har testet egen TV for å se på Q6 og se om det er noen forskjeller du ønsker å ta deg bryet med å bytte til. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 (endret) https://www.prisjakt.no/sammenlign/produkter/4767306,4716469?categoryId=107 QLED'en har 120 Hz panel og 1000 Nits for bedre HDR-effekt, ellers er de vel temmelig like på specs. Så det mest åpenbare er litt mindre bevegelsesinterpolering de fleste ber deg slå av og noe mer effekt på HDR om du synes det er verdt det. Personlig har jeg blandede erfaringer med bruken av HDR, så jeg synes 7-serien er nok der da jeg foretrekker et mer homogent bilde. Summa summarum synes jeg ikke du har gått glipp av noe veldig vesentlig. Endret 21. mai 2019 av vidor Lenke til kommentar
humstad Skrevet 21. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2019 Mye bra info her, tusen takk! Skal hente den fra kalibrering snart. Skal nevne til de at Elkjøp rett over gata selger Q6F til 9990kr, så får vi se hva Power gjør med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå