Nameen Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Jeg skulle egentlig på en møtte med resten av gjengen på jobben. Skulle prate om jobb relaterte ting. Jeg sendte han melding at jeg kommer kanskje ikke til å rekke den eller blir litt forsinka. Så sendte han meg melding at "hvis du blir forsinke eller blir ikke å dukke opp. Så blir det konsekvenser." Vet ikke helt hva han mener med den. Er det lov at han skal begynne å true meg? Mange som ikke kom på møtte. Fikk høre at den varte i 30 min. Han pratet ikke om noe annet. Samme ting som ifjor. Vi får ikke lov til å si våres egne meninger engang. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Foreslår du skriver innlegget på ny. Jeg forstod ikke bæret. Er det feks et møte sjefen din har kalt deg inn til? Er det i arbeidstiden? Får du betalt for å møte? 5 Lenke til kommentar
Nameen Skrevet 19. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2019 Sorry, prøvde å skrive den så fort så mulig. Er veldig opptatt. Skal ta å skrive den igjen etterpå når jeg kommer hjem. Kan sikkert slette denne. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Hvis du kommer for sent eller ikke gjør jobben din, herunder går på møter, er det naturlig at det kan få konsekvenser og at arbeidsgiver kan gi uttrykk for det. Arbeidsgiver kan ikke true deg med vold, men for meg høres det ikke ut som han gjør det. 3 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 1. Var det i normal arbeidstid ? 2. Var det et møte eller en sosial samling , slik du skriver kan det tolkes til begge ? møte tema og innhold er lite relevant , men om det er uten for normal arbeidstid skal du ha lønn. jobben/ sjefen din kan "true" med skriftlige og muntlige advarsler, får du nok av disse kan du få sparken. 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Om det var møteplikt, og du allikevel valgte å ikke møte, så må vel sjefen din få lov å "true" deg med en skriftlig advarsel, eller noe i den duren? Hva de andre arbeidstakerne velger å gjøre må ikke du tenke på. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 Dersom møtet er arbeidstid så er det ikkje ein trussel å informere om at det får konsekvensar å ikkje møte opp, det er ein naturleg konsekvens av å skulke. Konsekvensen er i fyrste omgong at du ikkje får lønn, deretter oppsigelse for brudd på arbeidsplikta. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå