RuneTh666 Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Etter at jeg gikk over til BergenFiber (Altibox) så har jeg slitt med at enkelte porter ikke er åpne og jeg klarer ikke å åpne de heller. Jeg har denne sentralenhttps://www.altibox.no/privat/kundeservice/hjelp-til-internett/hjemmesentral/fmg/ og jeg har forsøkt å endre port så får jeg fremdeles beskjed om at port ikke er åpen.Inne på brannmur skriver jeg navn, type (TCP eller UDP), Ekstren fra, Ekstern til, Intern fra, Intern til (denne følger intern fra og kan ikke endres) og IP.Jeg har satt Test, TCP, 50450, 50450, 50450, 50450, 192.168.10.130 og lagret men port er som sagt enda ikke åpen.IP har jeg funnet ved å kjøre CMD og ipconfig og port 50450 er den porten jeg har fått beskjed om å åpne. Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 20. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2019 Oppdatering:Bergen Fiber har åpnet port 50450 men porten er bare åpen på ekstern IP (***.220.211.45) regner med det er denne sentralen bruker men når jeg søker på IP'en til PC så er den ikke åpen.Noe jeg må gjøre på PC for å få dette til å funke? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 jeg regner med de la in din interne ipadresse i portforwardingen, slik at når folk går mot **.220.211.45 på port 50450 så vil hjemmesentralen sende denne trafikken videre til 192.168.10.130 på port 50450 Har du flere pcer på samme nettverket hjemme, funker det med telnet 192.168.10.130 50450 fra en pc på samme lan? Sjekk lokal windows brannmur, sjekk også at du har startet et program som lytter på port 50450 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå