lada1 Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Dersom Vy kunne internasjonaliseres tilsvarende f.eks. Telenor, så ville vel lederlønningene økes. Slik internasjonalisering kan vel ikke tenkes? Men ligger det uansett økte lederlønninnger i kortene på navneskiftet fra NSB til Vy? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Det har rett og slett går hus forbi NSB At de kunne skifte fra NorskeSporBaner til NSB, og de hadde vært good to go. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Håper da det, er jo bare rett og rimelig at ledere skal ha usakelige høye lønninger mens de som gjør jobben får nada eller sparken. Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 ...kan jo bli ny titulering av overordnede; Vyrde leiar........ ...og det har nok sin pris.... Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2019 Nå fikk vi litt dokumentasjon på at Vy-navnet gir høyere lønn til toppene/beslutnings-tagerne: https://www.nrk.no/norge/naer-50-direktorer-med-millionlonn-styrer-jernbane-norge-1.14573860 :-) Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Var ikke ambisjonen med alle reformene høyere frekvens? Her er det trolig både økning i antall ankomster (av ledere) og høyere frekvens (samme lønn betalt oftere). Dessuten er VY i ferd med å redusere antall forsinkede avganger, og det må jo kompenseres må vite. Fra ca slutten av neste år vil ikke VY ha en eneste forsinkelse på 7 av strekningene de kjører i dag. Programmessig altså. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Det har rett og slett går hus forbi NSB At de kunne skifte fra NorskeSporBaner til NSB, og de hadde vært good to go. Makes no sense. Vy har ikke noe med sporene å gjøre, så alle navn som inneholder noe med "spor" eller "bane" ville vært uaktuelle. Nå ble det uansett Vy. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Syns ikke høye lederlønninger er noe problem i seg selv. Lønnen blir et virkemiddel for å få gode folk. Men at det kanskje er for mange ledere, det er en legitim diskusjon.. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Makes no sense. Vy har ikke noe med sporene å gjøre, så alle navn som inneholder noe med "spor" eller "bane" ville vært uaktuelle. Nå ble det uansett Vy. Men NSB inneholder ikke ord. NSB som uforkortet ord blir da NSB. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Men NSB inneholder ikke ord. NSB som uforkortet ord blir da NSB. Aha. Akkurat som tidligere Statens Järnvägar (den gangen forkortet SJ) nå bare heter SJ uten at forkortelsen betyr noe. Ja, jo, det hadde jo unektelig vært billigere. Vil tro styret tenkte på det. Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2019 (endret) Syns ikke høye lederlønninger er noe problem i seg selv. Lønnen blir et virkemiddel for å få gode folk. Men dersom høye lederlønninger bare kommer av at man er nært en pengeflyt ? :-) At gutta gir høy lønn til hverandre fordi de kan og mener at slik bør det være? Kanskje omorganiserer for å legge til rette for mange og høye lederlønninger? Og man har jo god kontroll med ansettelsene? Ingen overraskelser her? :-) Endret 19. juni 2019 av lada1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juni 2019 Del Skrevet 19. juni 2019 Og der tapte Vy anbudet om flybuss i Trondheim. https://e24.no/naeringsliv/trondheim/vy-tapte-flybuss-anbud-i-troendelag/24643611 To tapte anbud til så er det helt stopp for jernbane for dem. Da blir vel ledelsen fredet. Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 20. juni 2019 Del Skrevet 20. juni 2019 Men NSB inneholder ikke ord. NSB som uforkortet ord blir da NSB. Neida, uforkortet blir det Norges StatsBaner - i min oppvekst bedre kjent som Norges Største Bommert. Nå får vi vy-er i fleng, men eneste realitet er flere sjefer og mer lønn til hver av dem. Eneste som mangler nå er kopi av den avtalen konduktørene og billettlukebetjentene med minst fem år sammenhengende ansiennitet fikk i Polen på 1970-tallet. 100 % garanti for ansettelse til sin pensjonsdag med mindre de gjorde noe så kriminelt det ble fengsel i stedet. Merkelig de så på passasjerer som hår i suppen og kollektivt innførte holdningen "KAN en passsjerlus misforstås SKAL han misforstås". De ansatte var visstnok veldig trivelig å ha med på laget da Polen i 2004 ble medlem av EU og polsk jernbane oppdaget noe som het "markedsøkonomi" Lenke til kommentar
Leiferen Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 Håper da det, er jo bare rett og rimelig at ledere skal ha usakelige høye lønninger mens de som gjør jobben får nada eller sparken. De fleste ledere både jobber langt mer og har en jobb med langt mer ansvar enn de som «gjør jobben». Som regel er de også verdt det de får, og mer til. Noe mange som bare «gjør jobben» ikke vet så mye om. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 22. juni 2019 Del Skrevet 22. juni 2019 De fleste ledere både jobber langt mer og har en jobb med langt mer ansvar enn de som «gjør jobben». Som regel er de også verdt det de får, og mer til. Noe mange som bare «gjør jobben» ikke vet så mye om. Vel, det kan godt være, men uten de som gjør jobben er det ikke noe firma, bare en circle jerk på toppen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå