Gå til innhold

Erfaringer med bestprice.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.... Virker litt for godt til å være sant, men godt mulig det er kynismen i meg som tar overhånd.

Det er ikke kynismen i deg som tar overhånd, her er det helt klart grunn for å la noenvarselklokker ikke bare ringe, men kime. 

Selskapet driver under to navn, Best Price AS og Norion Global Trading. Det er eid 50/50 - i\u seg selv ikke gunstig for et AS, men bagatell i denne sammenhengen . av  herrene Ataf Amin og Emad Bassili  På papiret er aksjekaptialen svært OK  - nær 10 % av omsetninge. Virkeligheten er litt annen: Selskapet hadde i 2018 lønnskostnader på 0 kr og kom likevel ut av regnskapet med et tap på 25 % av salget. Pr 1.1.19 var det mer gjeld enn eiendeler i selskapet og slik sett skal man ikke utelukke det i dag drives for kreditorenens regning., Den langsiktige gjelden har gått 50 % opp siste tre år - fra ca 2,1 til ca 3,3 millioner - og samtidig har omsetningen gått fra 3,4 til 3,2 millioner. Det er imidlertid ingen rentekostnader bokført i forhold til lånet, noe som tyder på at enten er lånet rentefritt (=fra innehavere selv/nærstående) eller at det ligger en liten udetonert bombe her som gjør regnskapet enda mer begredelig i virkeligheten enn på papiret. 

Ikke hesten jeg ville satset på om jeg ønsket en trygg og stabil forretningsforbindelse. Er derimot målet å gjøre et kjøp til “Kinapris” og med “Kina-risiko” ved reklamasjon (eller evt enda litt verre fordi selskapet er avgått ved døden), men mindre papirformaliteter enn ved direktehandel Shanghai kan nok selskapet være et helt OK alternativ. 
  • Liker 2

Det var en av de mest useriøse nettbutikkene jeg har sett på en stund.

"VI TILBYR IKKE LEVERING" og "ALLE VARER MÅ HENTES HOS OSS", men klarer ikke å finne noen adresse.

"All reklamasjoner må skje innen 8 dager fra varemottakelse". Passer dårlig med Forbrukerkjøpsloven.

Oppgir ikke org.nr.

Ikke lov å annonsere med veil. priser.

• Liker 1
  • 4 år senere...
Mr D skrev (På 18.5.2019 den 16.08):

Det var en av de mest useriøse nettbutikkene jeg har sett på en stund.

"VI TILBYR IKKE LEVERING" og "ALLE VARER MÅ HENTES HOS OSS", men klarer ikke å finne noen adresse.

"All reklamasjoner må skje innen 8 dager fra varemottakelse". Passer dårlig med Forbrukerkjøpsloven.

Oppgir ikke org.nr.

Ikke lov å annonsere med veil. priser.

BEST PRICE AS
Skjærvaveien 24
2010 STRØMMEN

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...