Zethyr Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 #include <iostream> int main() { int minalder, dinalder; minalder = 17; std::cout << "jeg er\t" << minalder << "\naar gammel.\n"; std::cout << "Hvor gammel er du?\n"; std::cin >> dinalder; std::cout << "Du er\t" << dinalder << "\naar tgammel. \n"; if (minalder > dinalder) std::cout << "\nDu er yngre enn meg\n"; else std::cout << "\nDu er eldre enn deg\n"; std::cin.get(); return 0; } Dette fungerer derimot ikke..... Hva er feilen her? hehe... 100% hjemmelaga dette her... prøv å legge til en system("pause"); den er nødvendig i programmer som ikke kjører noen løkke, og bare er konsoll-programmer... Det den gjør er at den forhindrer at man lukker vinduet før du trykker en tast til... det at man bruker 'using namespace std;' gjør at man slipper de 'std::' foran 'cout' og 'cin'... Jeg vet ikke hva du synes, men det er greit å ha som en regel å la den ligge i toppen av enkle programmer. Hvis du ikke skjønner hva det betyr, don't worry, fordi det kommer senere. da ser koden slik ut: #include <iostream> using namespace std; //<---------denne gjør at du slipper å bruke std::cout //<-^---^---^->det holder å bare bruke 'cout' og 'cin' int main() { int minalder, dinalder; minalder = 17; cout << "jeg er\t" << minalder << "\naar gammel.\n"; cout << "Hvor gammel er du?\n"; cin >> dinalder; cout << "Du er\t" << dinalder << "\naar gammel. \n"; if (minalder > dinalder) cout << "\nDu er yngre enn meg\n"; else cout << "\nDu er eldre enn deg\n"; system("pause"); //<---------se der return 0; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå