Gå til innhold

Ta kurs eller lignende for å styrke mine jobbmuligheter innen finans?

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg har en mastergrad innen finans,men i min nåværende jobber jeg i veldig liten grad med finans. Hvilke kurs, sertifiseringer eller lignende kan man ta for å øke sine jobbmuligheter innen finans? På forhånd takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for forslaget Phrail. Kurs for å bli autorisert finansiell rådgiver hadde kanskje vært tingen ja.

Du kan jo først si litt mer om hva slags arbeidsoppgaver innenfor finans du ønsker deg, da dette vil ha stor betydning for hvilke kurs som kan være relevante.

Jeg er åpen for alle arbeidsoppgaver innen finans. Imidlertid ønsker jeg ikke å ha en jobb som tisier mer enn 50 timer arbeidsuke.

Jeg har lest litt om CFA, kan det å ta CFA level 1 påvirke jobbsjansene mine i stor grad? Og omtrentlig hvor mye koster et CFA kurs? Ha en god kveld folkens.

Lenke til kommentar

Du må i hvert fall ha CFA nivå 2 hvis det skal ha noe spesiell verdi vil jeg tro. Prisen finner du på nett.

Hvis jeg var i din situasjon (basert på den lille informasjonen du oppgir), ville jeg tatt et årsstudium i programmering med matematikk. Da vil du skille deg ut fra bunken. Men da må du i det minste greie ok++ jobb.

Alternativt er AFA en anerkjent videreutdanning i Norge, men da må du punge ut med 200k over to år.

Veiene nevnt ovenfor er hvis du skal få analyse-type stillinger. Hvis du har selgerinnstinkt, kan du få meglerjobber med opplæring uten noen ekstra kunnskaper.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må i hvert fall ha CFA nivå 2 hvis det skal ha noe spesiell verdi vil jeg tro. Prisen finner du på nett.

Hvis jeg var i din situasjon (basert på den lille informasjonen du oppgir), ville jeg tatt et årsstudium i programmering med matematikk. Da vil du skille deg ut fra bunken. Men da må du i det minste greie ok++ jobb.

Alternativt er AFA en anerkjent videreutdanning i Norge, men da må du punge ut med 200k over to år.

Veiene nevnt ovenfor er hvis du skal få analyse-type stillinger. Hvis du har selgerinnstinkt, kan du få meglerjobber med opplæring uten noen ekstra kunnskaper.

Mange takk for grundig tilbakemelding. Det å ta CFA eksamen frister nok mer enn det å ta et årsstudium i matematikk. I og med at CFA eksamen kan taes ved siden av min ordinære jobb. Jeg har selgerinnsikt, er utadvendt og kan "å snakke for meg" så kanskje en meglerjobb hadde vært tingen ja. God helg forresten. Endret av Gronfargen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...