Stu1 Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 Hei. Har fagprøve nå på Mandag, og mener jeg har lest meg opp rimelig godt. Har dere noen tips til hva jeg burde huske på, evt ting jeg kan lese meg opp på over helgen? Hva er ekstra godt å kunne? Er det noe du angrer på at du ikke leste deg opp på, som du kanskje fikk spørsmål om? Jeg kan aldri vite om jeg har gått glipp av noe, så fyr løs med alt dere har. Setter stor pris på det. Ingen forslag er dumme! Hva jeg føler jeg har god snøring på (men gjerne tilføy niche informasjon): - ADDS (og DNS) - DHCP - Fil & Print, med FSRM - VLAN segmentering (Har faktisk satt opp VLAN istedenfor å drøfte) - Åpne for RDP til serveren - Passordpolitikk - Nettverkmapping, disk kvote - Nylig lest meg opp på RAID og skrevet ett dokument Litt fattig på Backuptjenester, men rutinene kan jeg. heller ikke tuklet for mye med WSUS. Holdte på med Windows Deployment Server en god stund men det var egentlig ren elendighet! Er vandt til å bruke SCCM, som er ett fantastisk, men svindyrt software. Skyt meg med alt dere har, så kan jeg være behjelpelig å dele egen dokumentasjon for de som kanskje trenger det når jeg er ferdig. Takk! 1 Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 (endret) Pratet nylig med en kollega som tok fagprøven, riktig nok i et helt annet fag. Pass på at egenvurderingen din er ærlig og pass også på at du nevner eventuelle feil du har gjort eller ting du har glemt (hvis du kommer på det), for da ser sensor at du er klar over dine egne "mangler" og har da mulighet for å rette dem opp igjen ved en senere anledning. Det han også opplevde var at jo mindre du prater, jo mere spørsmål får du av sensor Og husk, De er ikke ute etter og spenne bein på deg, alle vil at du skal klare dette, ta det pent men ikke vær tilbakeholden og usikker. Lykke til Endret 17. mai 2019 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Visum Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Når jeg er sensor er jeg særlig streng på egenvurdering. De er bedre at du ramser opp alle feilene du har gjort, før jeg tar dem opp og spør. De som ikke er klar over sine egne feil, har ingen muligheten til rette dem opp senere - eller lære av dem senere. Det er flere tilfeller der elevene har blitt strøket på grunn av dette. Lenke til kommentar
Stu1 Skrevet 18. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2019 Pratet nylig med en kollega som tok fagprøven, riktig nok i et helt annet fag. Pass på at egenvurderingen din er ærlig og pass også på at du nevner eventuelle feil du har gjort eller ting du har glemt (hvis du kommer på det), for da ser sensor at du er klar over dine egne "mangler" og har da mulighet for å rette dem opp igjen ved en senere anledning. Det han også opplevde var at jo mindre du prater, jo mere spørsmål får du av sensor Og husk, De er ikke ute etter og spenne bein på deg, alle vil at du skal klare dette, ta det pent men ikke vær tilbakeholden og usikker. Lykke til Når jeg er sensor er jeg særlig streng på egenvurdering. De er bedre at du ramser opp alle feilene du har gjort, før jeg tar dem opp og spør. De som ikke er klar over sine egne feil, har ingen muligheten til rette dem opp senere - eller lære av dem senere. Det er flere tilfeller der elevene har blitt strøket på grunn av dette. Vet ikke om andre fag, men på fagprøven i IKT-servicefag stiller de krav til avviksrapport. Her skal jeg dokumentere alt som går feil under fagprøven, gjerne hvorfor og hva jeg kunne gjort annerledes. Egenvurderingen kan være på maks 1 eller 2 sider. Her skal jeg ærlig og objektivt bedømme oppgaven og hvordan jeg utførte den, hva som kunne gått annerledes og videre. Uansett takk for forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå