Gå til innhold

Lage hjemmeside i jula!

Anbefalte innlegg

Jeg kom pluttselig på at jeg vil lage en fet hjemmeside nå i jule. Fordi jeg har absolutt ikke en dritt å gjøre på. Når det gjelder domene, hvor kan jeg få tak i et uten at jeg må betale fast avgift hevr måned?? Jeg vil ikke betale noe for domenet. Er det noe gratis eller?? Gjerne kom med link!

Det neste jeg lurer på er hvordan jeg må begynne. Jeg kan ikke noe html og er heller ikke interesert i å lære det, i hvert fall ikke i jula. Jeg vil bare lage hjemmesiden ved hjelp av andre metoder enn html og lignende. Hvordan kan jeg få gjort det og hvilket program egner seg godt for dette??

Hvordan skal jeg få lagt ut hjemmesiden. Jeg vet jo at dte må bli ved hjelp av ftp, men hvordan?? Når jeg skal legge ut hjemmesiden. Hva må jeg generelt gjøre for at den skal med en gang funke når jeg skal gå inn på siden???

Hvor skal jeg få tak i allt designet fra???

Kansje dette var litt mye på en gang Men jeg håper på gode svar fra dere

Tusen hjertelig takk for all hjelp :thumbs::thumbup::cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først hjemmesiden. Du kan jo alltids lage den i word eller frontpage :ermm:

For å legge den ut må du ha en server å legge den på. La meg anbefale start.no's alternativ som er gratis bortsett fra 10,- for å få åpnet den.

Gratis domene får du på http://www.dot.tk Det er tregt og noe møkk, men det eneste gratisalternativet.

Design - vær kreativ

Når jeg så har svart på spørsmålene dine:

Lær deg kode. Du kommer til å takke meg senere.

http://www.w3schools.com/html

Lenke til kommentar

Hvor du kan få tak i designet fra? Jo, du kan bruke jula på å lære deg å lage et kult design selv. Masse stoff å informasjon å få i nettopp denne delen av forumet. :thumbup:

Ang domene, har du også cjb.net, cjb.no og tsx.org som alterativer. Finnes drøssevis av slike som gir ut gratis subs.

For å laste opp siden din kan du enten bruke det progget du lager den i, eller en FTP-klient.

Lenke til kommentar
Først hjemmesiden. Du kan jo alltids lage den i word eller frontpage :ermm:

For å legge den ut må du ha en server å legge den på. La meg anbefale start.no's alternativ som er gratis bortsett fra 10,- for å få åpnet den.

Gratis domene får du på http://www.dot.tk Det er tregt og noe møkk, men det eneste gratisalternativet.

Design - vær kreativ

Når jeg så har svart på spørsmålene dine:

Lær deg kode. Du kommer til å takke meg senere.

http://www.w3schools.com/html

Takker så mye :thumbup: Jeg har registrert meg på start.no før, men fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det. Har åpnet den for fri ftp bruk også :yes: Kan du forklare meg hvordan jeg skal legge ut en hjemmeside??? :blush: Da er jo jeg på god vei visst du kunne forklart det :D

Takker for svar! :xmas:

Lenke til kommentar

Du kan bruke FrontPage. Har ikke prøvd det selv men det skal visst være temmelig enkelt og bra. Jeg har ikke noe link til et gratis domene.

Hvordan du bruker FTP kan du lese her. Designet kan du selv lage i FrontPage og/eller Photoshop eller få noen på forumet til og begynne og lage ett til deg.

Lykke til, og God Jul :xmas:

Lenke til kommentar

Du lager bildefilene, html-dokumentene, filmsnuttene eller whatever du skal ha med på siden.

Åpne ftp-softwaren din.

Koble til din start.no konto med de opplysninger du har fått. Overfør filene til kontoen. Deretter får du tilgang til filene dine gjennom http, ved å skrive inn path i din favoritt nettleser. F.eks home.no.net/ostebu/htmldokumentnavn.html

Lenke til kommentar
Det er nok ikke bare å "be noen på foeumet lage et til deg". Det er ganske mye jobb å lage et helt design, og det er ikke noe folk lirer av seg som perler på en snor (PoleCat unntatt). Selvfølgelig er vi behjelpelige med tips, men du bør ha en idè selv

Det jeg skrev var at han kunne få noen til og begynne på designet. Ikke lage hele(hvis det var meg du siktet til)

Lenke til kommentar

Takker for svar!!

Visst jeg nå lager et domene fra en av de sidene dere hennviste til lengre oppe og visst jeg bare prøver å lage noe tull i frontpage for å bare prøve meg for å se hvordan det er, lurte jeg på hvordan jeg skal få lagt ut det jeg har laget på det domenet jeg har fått tak i???

Lenke til kommentar

du legger ikke ting ut på domenet. domenet er bare navnet (en adresse du kan gå inn på som redirecter til stedet siden egentlig ligger på).

for å få lagt ut siden er det vanlig å bruke ftp ( laste opp med et ftp program) finnes mange gratis.

smartftp.com brukte den før, ganske grei.

kommer sikkert flere forslag. tror ikke det er så store forskjeller. det er jo bare noen filer som skal lastes opp..

Lenke til kommentar
du legger ikke ting ut på domenet. domenet er bare navnet (en adresse du kan gå inn på som redirecter til stedet siden egentlig ligger på).

for å få lagt ut siden er det vanlig å bruke ftp ( laste opp med et ftp program) finnes mange gratis.

smartftp.com brukte den før, ganske grei.

kommer sikkert flere forslag. tror ikke det er så store forskjeller. det er jo bare noen filer som skal lastes opp..

åååå hehe, takker. Skjønner :thumbup:

Lenke til kommentar

HEi igjen

Nå har jeg endelig begynt på hjemmesiden min, men det er noe jeg lurer på her. Jeg bruker et program som heter Namo WebEdiotor og der har jeg laget en liten kolonne eller hva jeg skal kalle det som jeg skal lage linker i.

Den øverste linken skal være "Om meg" som jeg kallte den og nedover kommer andre ting som Hobbyen min osv. Men det jeg har problemer med er når jeg har skrevet "Om meg" på venstre side er hvordan jeg kan gjøre det slik at når jeg trykker på Om meg så kommer jeg inn på en ny side der jeg skriver om meg. Jeg skal ha samme design osv, men vil bare få opp et nytt vindu der jeg kan skrive om meg. Dette gjelder sånn som Hobbyene min og f.eks Pcen min visst dere skjønner :ermm:

Sier tusen takk for hjelpen på forhånd :thumbup:

Lenke til kommentar

Du kan bruke php include, men da må du ha støtte for PHP på serveren og du kan ikke vise siden din lokalt på pc'en uten at php er installert.

Jeg er ikke så stødig i PHP, så hvis du søker etter include i php-forumet så får du nok svar på problemet ;)

Lenke til kommentar

Ostebu: Mener du hvordan du lager en link? Ikke for å være frekk, men hvis du ikke vet det bør du se om du finner noen skikkelige nybegynner-guider som tar for seg alt helt fra begynnelsen.

W3schools.com er et bra sted å begynne. Vet ikke om de er så fryktelig nybegynnervennlig, men du får kanskje noe utav det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...