Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer i Counter Strike - ny PC?

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg trenger litt hjelp fra noen mer PC-kyndige enn meg.

I går spilte jeg CS:GO med en venn og noen andre. Putselig, etter jeg hadde dødd og spectatet noen andre, så fryser skjermen helt. Først trodde jeg kanskje at det var skjermen det var noe galt med, men jeg kunne gå ut av CS og inn i browser, og alt annet fungerte bra, så problemet var kun i CS. Det merkelige var at da en ny runde startet så kompisen min at jeg bevegde meg. Mao. kunne jeg fortsatt bruke musen og tastaturet til å bevege meg, men jeg så fortsatt det fryste bildet fra 3 minutter siden. Kompissen min etc. fortsatte og spille, så var kun hos meg. Dette skjedde to ganger i løpet av ca. 8 timer. Forresten så var pingen min rundt 30-40, så ikke noe ekstremt.

Etter jeg restartet CS igjen, så fungerte alt fint.

Jeg må rett og slett finne ut av om det er CS/serveren, nettet mitt eller PCen min ettersom jeg akkurat kjøpte den på Komplett, og vil dermed bruke åpent kjøp hvis det er noe galt med den.

Tusen takk,

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

I går spilte jeg CS:GO med en venn og noen andre. Putselig, etter jeg hadde dødd og spectatet noen andre, så fryser skjermen helt. Først trodde jeg kanskje at det var skjermen det var noe galt med, men jeg kunne gå ut av CS og inn i browser, og alt annet fungerte bra, så problemet var kun i CS.

Hei.

Prøv å verifiser intigriteten av spillet (cache) slik beskrevet her: 

Jeg har en mistanke om at dette kan være skjermkortet ditt. Prøv å oppdater driverne og se om det hjelper. 

Eventuelt kan du også prøve å reinstallere spillet (laste ned og installere på ny). 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Hei.

Prøv å verifiser intigriteten av spillet (cache) slik beskrevet her: 

Jeg har en mistanke om at dette kan være skjermkortet ditt. Prøv å oppdater driverne og se om det hjelper. 

Eventuelt kan du også prøve å reinstallere spillet (laste ned og installere på ny). 

Tusen takk for svar!

Jeg kjørte den cachen, og den fant én feil som ble rettet opp i. 

Hele PCen var ny for to dager siden (inkl. skjermkort), så i utgangspunktet rart om det skal være det. Er et GeForce RTX 2080, så bør jo absolutt takle CS.

Jeg skal se om det hjelper etter det jeg gjorde i Steam, samt at jeg skal oppdatere driverne til tross for at de er helt nye. Dersom dette ikke hjelper, bør jeg da forsøke å få byttet det hos Komplett?

Takk igjen for hjelpsomt svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Dersom dette ikke hjelper, bør jeg da forsøke å få byttet det hos Komplett?

Ville testet PCen på flere spill enn CS: GO før det  er aktuelt. 

Det kan være så mye, og du vet ikke før du faktisk prøver litt fram og tilbake.. 

Slike feil har jeg selv opplevd, og da kan det rett og slett være at det er noe som er feil med spillet, eller noe slikt.. 

Ville også forsatt å feilsøke litt. 

At maskinen din er ny betyr ikke at programvare du kjører på den ikke kan ha problemer. CS: Go er jo et relativt lettdrevent spill, så det er jo litt merkelig at du får problemer. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

RTX 2080 kan bli ganske varme. hvis du har maskinen stående gjemt godt under pulten inntil en vegg osv så kan det være at du bare resirkulerer varm luft og da blir ting ustabilt. Sørg iallefall for at det er sirkulasjon der maskinen står.

MSI afterburner eller noe liknende og følge med på temperaturene på skjermkortet. Noe tilsvarende for hovedkort og CPU også evt.

Du har kanskje noe mer krevende grafisk som kan kjøres en stund for å se om du klarer å gjenskape feilen med andre programmer. CS:GO er jo ingenting for det skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...