Redaksjonen. Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 Løser du Plevris' helgenøtt? «Rød X» Lenke til kommentar
G3F198A1 Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 Mulig jeg er idiot, men umiddelbart virker dette som problemer i kategorien: "Hvilken farge hadde Napoleons hvite hest?" 1 Lenke til kommentar
Terje Wiig Mathisen Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Problemet med denne ukens oppgaver er at den første er for lett, og den andre umulig å besvare eksakt, der er ballens hastighet helt avhengig av bl.a. elastisitets-modulen til sprettballen. Jfr. hva blir utgangshastigheten til en golfball? 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Mulig jeg er idiot, men umiddelbart virker dette som problemer i kategorien: "Hvilken farge hadde Napoleons hvite hest?" Den var beige... Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Problemet med denne ukens oppgaver er at den første er for lett, og den andre umulig å besvare eksakt, der er ballens hastighet helt avhengig av bl.a. elastisitets-modulen til sprettballen. Jfr. hva blir utgangshastigheten til en golfball? "Etter kollisjonen", et par minutter etter kanskje? Da er svaret enkelt å gi presist. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Den første kan løses kun med opplysning 1 og 3. Den andre kan ikke besvares uten en haug med opplysninger. Se bare på egenskapene til forskjellige golfballer i slow motion mot køllen. 1 Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Poenget er vet at det er et fullstendig elastisk støt. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Mulig jeg er idiot, men umiddelbart virker dette som problemer i kategorien: "Hvilken farge hadde Napoleons hvite hest?" Hesten hans var rosa... De hadde ett uhell i den lokale beisfabrikken! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå