Gå til innhold

eGolf: Må plugge inn og ut ved opplåsing


AndersT2

Anbefalte innlegg

Det ser ut om jeg har fått ett problem med eGolfen. har hatt den i snart 3,5 år.

 

Har av og til hatt problem med at bilen ikke har ladet når den har blitt plugget til.

Har gjort meg den vanen at jeg plugger i, så kikker i dashbordet at det oransje ladetegnet kommer opp, så låser.

 

Hvis jeg låser opp bilen igjen, så må jeg plugge den fra og til igjen for at den skal ta imot strøm, slik var det ikke før.

 

Noen flere som har vært borti dette?

 

Det hender at andre må hente ting i bilen min, og ikke alltid lett å få dobbeltsjekket at alt er ok fra 4 etg. når det er fysisk ved bilen ting skjer. Appen viser at den ikke er tilkoblet, selv om ladepluggen ikke blir rørt fra den ladet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der du plugger i pluggen, så har du en liten knapp. Om du har satt på forvarme på morgenen f.eks, så lader den ikke når du plugger den i, den kalkulerer selv når den må starte å lade på natten for å være klar til morgenen og forvarmingen. Så hvis du ønsker å lade med en gang du plugger i, så må du trykke på den lille knappen rett ved siden av der du setter inn kabelen. Da lyser den lille lampa grønt og pulserer grønt, fremfor gult. 

 

Du trenger ikke se i dashbordet for å se om bilen lader? Er det det lille lyset er ment for - å vise om den lader eller ikke. 

 

 

Det at den slutter å lade når man låser opp bilen har jeg også opplevd. Og for å få den til å låse seg igjen, så må jeg også sette i og ut pluggen før den låser og kan lade igjen. Er nok det som skjer, og jeg har klaget tidligere på at de burde innført en "låse-knapp" inne på appen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...