Claaugee Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 Er det mulig for meg som 24 åring å bli/starte som FU-operatør offshore med en CV som har CNC-operatør fagbrev, vg1-TIP og VG2 -industriteknologi? Jeg ser at FU-operatører har en utdanning via elektro også automatisering på vg2. sååå.. Er det mulig for meg å få jobb som FU-operatør per idag? eller må jeg gå som privatist og ta eksamen på automatisering for å vær kvalifisert. Takk for svar (y) Lenke til kommentar
-submariner- Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Er det mulig for meg som 24 åring å bli/starte som FU-operatør offshore med en CV som har CNC-operatør fagbrev, vg1-TIP og VG2 -industriteknologi? Jeg ser at FU-operatører har en utdanning via elektro også automatisering på vg2. sååå.. Er det mulig for meg å få jobb som FU-operatør per idag? eller må jeg gå som privatist og ta eksamen på automatisering for å vær kvalifisert. Takk for svar (y) Slik jeg kjenner faget vil det være vanskelig å komme inn med din bakgrunn. Når jeg jobbet med FU var det et krav at de som ble ansatt som trainee hadde fagbrev innen elektro. Vi hentet veldig mange flymekanikere i tillegg til rene elektrofag, som elektriker/automatiker. FU-faget favner om mange fagfelt, hvor elektronikk nok er det mest kompliserte. Hos min forrige arbeidsgiver hadde man tanken om at det er lettere å lære en med elektrobakgrunn mekanisk og hydraulisk arbeid enn motsatt. Feilsøking er et sentralt tema innen elektrofagene og gjør at man får en veldig analytisk tilnærming til det å finne feilen. Det er en egenskap som er viktig for å gjøre reparasjonstiden kortest mulig og mest mulig systematisk. Husk bare at en borerigg kan koste 2000 kr/min - da ønsker man ikke vente lenger enn høyst nødvendig når ting ikke virker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå