Gå til innhold

Halvparten av ID3-produksjonen er allerede kjøpt opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det jeg skal lese? Du oppgir ingen referanser. Du må greie å ta litt ansvar for hva du selv skriver. Hvis du ikke kan finne noen referanser på det du påsto hadde blitt skrevet er riktig respons å si at du kan ha tatt feil, ikke 'søk selv'.

 

Som sagt sier jeg ikke at du skal lese noe som helst? Du må gjerne sitere meg hvor jeg sier du skal lese noe, siden du til stadighet drar det opp. Og jo, jeg har oppgitt referanser. Tråder om ID3 her inne, de er helt åpne for deg. Jeg har til og med tatt med ett eksempel. Så nå tøyser du bare. 

Lenke til kommentar

På spørsmål om hvilke rekorder som skal slås sier du: 

 

refererer bare til det som har blitt skrevet i andre tråder her inne.

 

Disse referansene du snakker om her er fortsatt fraværende. 

 

Som sagt sier jeg ikke at du skal lese noe som helst? Du må gjerne sitere meg hvor jeg sier du skal lese noe, siden du til stadighet drar det opp.

Her:

 

Det kan du jo lese i trådene her inne? Men at denne skal bli en storselger, og at nettsidene var nede og de 30 000 skulle forsvinne kjapt når de var oppe igjen osv. Pr nå ser jeg det ikke, thats all.

Og jo, jeg har oppgitt referanser. Tråder om ID3 her inne, de er helt åpne for deg. Jeg har til og med tatt med ett eksempel. Så nå tøyser du bare.

Du har ikke kommet med referanser. Du har kommet med påstander om at det du 'refererer' til finnes uten å faktisk oppgi referansene. Ingen av innleggene dine i denne tråden inneholder noe som kan kalles en referanse.

 

Jeg må jo også si at jeg synes det er underlig at du er så opptatt av disse påståtte rekordene at du fortsetter å insistere at de referansene du ikke greier å oppgi finnes. det at du er det, betyr jo at det er desto viktigere for diskusjonen at du faktisk kommer med referansene.

 

La meg så understreke at grunnen til at jeg fortsatt insisterer på at du skal oppgi disse referansene er for at vi skal kunne fortsette den diskusjonen tråden egentlig burde handle om ved at vi kan se og forstå hva slags argument du egentlig prøver å fremstille. Jeg mistenker jo at det er en fillesak du prøver å dra frem, men det kan jeg ikke vite før jeg ser referansene så dermed er jeg henvist til å fortsette å insistere på at du kommer med de.

Endret av sverreb
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Å herregud, jeg har gitt eksempel og referert til hvor det står. Men siden du skal være så påståelig har jeg brukt min tid til å finne eksemplet:

 

 

 

Siden jeg har eGolf så får jeg mail fra Møller. Stod at sidene har vært nede og at det først nå var oppe igjen. Godt mulig det tar seg opp kjapt nå, og de 30,000 forsvinner rimelig greit unna. 

 

Slik gikk det altså ikke etter at nettsidene ble fikset. Og det overrasker. 

Lenke til kommentar

Når du kommer med påstander, så er det da ikke leserens oppgave å finne kildene til påstandene? Merkelig logikk. 

 

Nei, det har jeg aldri sagt. 

 

Normalt sett når en kilderefererer, så gjør en nettopp det. En legger ved referansen til kilden. Ikke selve kilden. Da ville oppgaver/papers etc fort blitt lange og idiotiske. Men, nå har jeg jo ordnet opp i latskapen uansett og lagt ved akkurat det jeg "siterte". Så slutt å syt. 

Lenke til kommentar

Så slutt å syt. 

Bedre å ta problemet ved roten, så slipper du slikt i fremtiden. 

 

Konklusjon rundt forhåndsbestillinger. 

Folk flest liker nok å vite alt om produktet før de forhåndsbestiller. Så jeg syns igrunn ikke det er veldig rart at folk ikke har hoppet på denne modellen, når detaljene ikke blir kjente før i september. Hype rundt elbiler ser også til å minskes kontra starten når Tesla innførte dette med forhåndsbestillinger i et segment som ikke har hatt særlig av det fra før av. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å herregud, jeg har gitt eksempel og referert til hvor det står. Men siden du skal være så påståelig har jeg brukt min tid til å finne eksemplet:

 

 

Slik gikk det altså ikke etter at nettsidene ble fikset. Og det overrasker.

Du oppgir ikke hvor det sitatet kommer fra (Hint: Hvis du klikker på 'svar' knappen får du et ferdig sitat med postnummer, navn og tid, da er det mulig for andre å se sitatet i kontekst, og verifisere det), men gitt av formen antar jeg det er en bruker på dette forumet du viser til og ikke noen uttallelse fra VW. Jeg ser imidlertid ikke at dette sitatet gir noen naturlig kopling til din beskrivelse av id.3 som

 

Modellen som skal slå alle rekorder [...]

Sitatet later til å inkluidere en forventning om at modellen skal bli populær og at de 30000 1st bilene skal bli reservert i et ok tempo (Uten at det står noe om hva det skal være i absolutte termer). Det virker ikke urimelig basert på hva vi har sett så langt.

 

Normalt sett når en kilderefererer, så gjør en nettopp det. En legger ved referansen til kilden.

Det hadde holdt i massevis, men du gjorde jo ikke det.

Endret av sverreb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du oppgir ikke hvor det sitatet kommer fra (Hint: Hvis du klikker på 'svar' knappen får du et ferdig sitat med postnummer, navn og tid, da er det mulig for andre å se sitatet i kontekst, og verifisere det), men gitt av formen antar jeg det er en bruker på dette forumet du viser til og ikke noen uttallelse fra VW. Jeg ser imidlertid ikke at dette sitatet gir noen naturlig kopling til din beskrivelse av id.3 som

 

 

Sitatet later til å inkluidere en forventning om at modellen skal bli populær og at de 30000 1st bilene skal bli reservert i et ok tempo (Uten at det står noe om hva det skal være i absolutte termer). Det virker ikke urimelig basert på hva vi har sett så langt.

 

 

 

 

Du oppgir ikke hvor det sitatet kommer fra (Hint: Hvis du klikker på 'svar' knappen får du et ferdig sitat med postnummer, navn og tid, da er det mulig for andre å se sitatet i kontekst, og verifisere det), men gitt av formen antar jeg det er en bruker på dette forumet du viser til og ikke noen uttallelse fra VW. Jeg ser imidlertid ikke at dette sitatet gir noen naturlig kopling til din beskrivelse av id.3 som

 

Hint, om du googler så kommer det opp. Nå må du pokker meg gi deg. Jeg har aldri sagt at dette kommer fra VW? Jeg har jo referert til tråder her inne. Les det som blir skrevet. 

 

 

 

Sitatet later til å inkluidere en forventning om at modellen skal bli populær og at de 30000 1st bilene skal bli reservert i et ok tempo (Uten at det står noe om hva det skal være i absolutte termer). Det virker ikke urimelig basert på hva vi har sett så langt. 

 

Jeg mener det later til å vise omvendt ut i fra hvor lite som er solgt. Og det er min mening. Den kan jeg da vell få ha, og at jeg er overrasket over at den ikke selger flere preorders er vell min sak. Det er det hele. 

Lenke til kommentar

Bedre å ta problemet ved roten, så slipper du slikt i fremtiden. 

 

Konklusjon rundt forhåndsbestillinger. 

Folk flest liker nok å vite alt om produktet før de forhåndsbestiller. Så jeg syns igrunn ikke det er veldig rart at folk ikke har hoppet på denne modellen, når detaljene ikke blir kjente før i september. Hype rundt elbiler ser også til å minskes kontra starten når Tesla innførte dette med forhåndsbestillinger i et segment som ikke har hatt særlig av det fra før av. 

 

Evt bare droppe å diskutere med folk som ikke klarer å håndtere google/søkefunksjoner når de får oppgitt reelle referanser. Forøvrig kom jo sitatet fra deg, så du kunne jo selv bare ordnet opp og ikke begynne med disse usaklighetene(nok en gang). 

Lenke til kommentar

Hint, om du googler så kommer det opp. Nå må du pokker meg gi deg. Jeg har aldri sagt at dette kommer fra VW? Jeg har jo referert til tråder her inne. Les det som blir skrevet.

Du later ikke til å forstå at å oppgi en referanser innebærer at du sier klart fra hvem som har skrevet noe og hva. Å forvente at andre skal bruke 'google' for å finne de referansene du lener deg på er ikke greit.

 

Jeg har aldri sagt at du har påstått at dette kom fra VW. Hvor det kom fra var nettopp en av de tingene jeg ville vite og var en av grunnene til at jeg ba deg oppgi referanser i første omgang. Det har betydning for hvordan vi skal forstå hva du egentlig mente med ditt utsagn om "Modellen som skal slå alle rekorder". Du ventet i det lengste med å oppgi hvorfor du sa dette, dermed kunne ikke vi konkludere med at dette faktisk ikke var med bakgrunn i noen offisiell uttalelse før nå. Dette er nettopp grunnen til at jeg insisterte på referanser, da jeg nettopp IKKE vil sitte her å måtte anta ting om hva andre egentlig sier.

 

Jeg mener det later til å vise omvendt ut i fra hvor lite som er solgt. Og det er min mening. Den kan jeg da vell få ha, og at jeg er overrasket over at den ikke selger flere preorders er vell min sak. Det er det hele.

Hvorfor? Over 15000 reservasjoner fra en produsent som stort sett ikke har noen høy 'hype' faktor og av de fleste oppfattes som ganske traust og kjedelig for en bil med nesten ukjente spesifikasjoner virker da ikke dårlig på meg. Ta også høyde for hvilke regioner reservasjonene gjøres i. Europa er ikke SoCal.

Endret av sverreb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Evt bare droppe å diskutere med folk som ikke klarer å håndtere google/søkefunksjoner når de får oppgitt reelle referanser. Forøvrig kom jo sitatet fra deg, så du kunne jo selv bare ordnet opp og ikke begynne med disse usaklighetene(nok en gang). 

 

Fant ikkeno på Google jeg. Tips til søkekriterier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du later ikke til å forstå at å oppgi en referanser innebærer at du sier klart fra hvem som har skrevet noe og hva. Å forvente at andre skal bruke 'google' for å finne de referansene du lener deg på er ikke greit.

 

Jeg har aldri sagt at du har påstått at dette kom fra VW. Hvor det kom fra var nettopp en av de tingene jeg ville vite og var en av grunnene til at jeg ba deg oppgi referanser i første omgang. Det har betydning for hvordan vi skal forstå hva du egentlig mente med ditt utsagn om "Modellen som skal slå alle rekorder". Du ventet i det lengste med å oppgi hvorfor du sa dette, dermed kunne ikke vi konkludere med at dette faktisk ikke var med bakgrunn i noen offisiell uttalelse før nå. Dette er nettopp grunnen til at jeg insisterte på referanser, da jeg nettopp IKKE vil sitte her å måtte anta ting om hva andre egentlig sier.

 

 

Skal huske å oppgi alt i APA standard til deg fremover, så du henger med. 

 

 

 

Hvorfor? Over 15000 reservasjoner fra en produsent som stort sett ikke har noen høy 'hype' faktor og av de fleste oppfattes som ganske traust og kjedelig for en bil med nesten ukjente spesifikasjoner virker da ikke dårlig på meg. Ta også høyde for hvilke regioner reservasjonene gjøres i. Europa er ikke SoCal. 

 

Det er vell nettopp dette som er mitt poeng, altså at den er hypet opp i diskusjonene her inne når det kommer tråder. Men så ser en det ikke igjen på tallene, om du spør meg. 

Lenke til kommentar

Evt bare droppe å diskutere med folk som ikke klarer å håndtere google/søkefunksjoner når de får oppgitt reelle referanser. Forøvrig kom jo sitatet fra deg, så du kunne jo selv bare ordnet opp og ikke begynne med disse usaklighetene(nok en gang). 

Hva er egentlig din definisjon på det å oppgi en referanse? Trur du bommer litt på hva det egentlig betyr. 

 

Hva er det jeg skulle ha ordnet opp i? Det at du tolker det jeg sier på din egne litt merkelig og finurlige måte får du stå for selv.

Ikke er jeg tankeleser heller. Det virket for meg som om du mente at noen hadde hardnakket sagt at forhåndsbestillingene skulle fly unna, og skape rekorder. Så da falt jeg automatisk bort ifra det, siden jeg aldri har nevnte noe med "rekorder"? 

 

15,000 forhåndsbestillinger på en bil folk vet et minimum av syns jeg er merkelig nok i seg selv. 

 

Dette er jo grunnen til at folk ber om referanser. Du har jo tolket noe totalt ut av sammenheng og mening, om du bruker mitt sitat som referanse på ditt standpunkt. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...