Gjest [email protected] Skrevet 14. mai 2019 Del Skrevet 14. mai 2019 Samarbeid for sterk norsk energibransje viktigere enn kampen om å være energihovedstad Lenke til kommentar
missi Skrevet 14. mai 2019 Del Skrevet 14. mai 2019 Stavanger-regionen har seg selv å takke. Det er Norges tredje største by, så vidt slått av Bergen, som ligger på Nord-Jæren. Dessverre vil ikke lokalpolitikerne synliggjøre dette gjennom kommunesammenslåing. De kommer til å bli rævkjørt vestpå av driftige Østlendinger, Trøndere og Nordlendinger som står samlet mens jærbuene springer rundt og krangler med hverandre. De kunne ha bygget et solid og uslåelig fagmiljø innen energi og mer på Nord-Jørgen, men det har en ikke politisk evne til. Jeg sier som Klanen; For en gjeng med bønder! 4 Lenke til kommentar
UBWB96K9 Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 Typisk norsk å være best på hjemmekamper. Ta til vettet , Norge er en liten nasjon, vi har ikke råd til å krangle internt. Oslo og Bergen satt på rumpa da første tog gikk , nå kommder neste. Rollefordelig og hvrem er best til hva er greia, ikke amatørmessige hjemmekamper Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 Stavanger-regionen har seg selv å takke. Det er Norges tredje største by, så vidt slått av Bergen, som ligger på Nord-Jæren. Dessverre vil ikke lokalpolitikerne synliggjøre dette gjennom kommunesammenslåing. De kommer til å bli rævkjørt vestpå av driftige Østlendinger, Trøndere og Nordlendinger som står samlet mens jærbuene springer rundt og krangler med hverandre. De kunne ha bygget et solid og uslåelig fagmiljø innen energi og mer på Nord-Jørgen, men det har en ikke politisk evne til. Jeg sier som Klanen; For en gjeng med bønder! Dette høres ekstremt virkelighetsfjernt ut for en som har bodd i regionen i over 20 år. Har du grunnlag for disse påstandene eller er det synsinger? Lenke til kommentar
missi Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 Dette høres ekstremt virkelighetsfjernt ut for en som har bodd i regionen i over 20 år. Har du grunnlag for disse påstandene eller er det synsinger?over dobbelt så lang fartstid i regionen som deg. Du får sjekke ut areal og befolkningstall i de fire kommunene på Nord-Jæren, så kan du sjekke hva ymse politker mener og oppå der kan du sjekke hva Næringsforeningen mener. Regionens helt ufattelige selvgodhet vil også være regionens måte å sage over greina den sitter på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 over dobbelt så lang fartstid i regionen som deg. Du får sjekke ut areal og befolkningstall i de fire kommunene på Nord-Jæren, så kan du sjekke hva ymse politker mener og oppå der kan du sjekke hva Næringsforeningen mener. Regionens helt ufattelige selvgodhet vil også være regionens måte å sage over greina den sitter på. Hva mener Næringsforeningen? Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Hva mener Næringsforeningen?Før valg om kommunesammenslåing mente Næringsforeningen ingenting. Og så, da alt var avgjort mente Næringsforeningen at en burde slått sammen i alle fall Stavanger og Sandnes. Til slutt så har Næringsforningeen vinglet mellom for og imot bompenger. Men til syvende og sist så endte Næringsforeningen opp med veldig gode argumenter for sammenslåing. Igjen, det er Norges tredje største by, som med litt målrettet satsing kan bli Norges nest største by. Hvorfor er dette fire kommuner i dag? Nei, Stavanger og kommunene rundt kommer til å blir rævkjørt av andre ene og alene fordi de ikke klarer å samle seg «til ett rike» rundt Harsfjord. 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Før valg om kommunesammenslåing mente Næringsforeningen ingenting. Og så, da alt var avgjort mente Næringsforeningen at en burde slått sammen i alle fall Stavanger og Sandnes. Til slutt så har Næringsforningeen vinglet mellom for og imot bompenger. Men til syvende og sist så endte Næringsforeningen opp med veldig gode argumenter for sammenslåing. Igjen, det er Norges tredje største by, som med litt målrettet satsing kan bli Norges nest største by. Hvorfor er dette fire kommuner i dag? Nei, Stavanger og kommunene rundt kommer til å blir rævkjørt av andre ene og alene fordi de ikke klarer å samle seg «til ett rike» rundt Harsfjord. Jeg håpet på en legitim kilde eller autoritet på området, men istedet så høres det fortsatt ut som du bare synser. Uten å ha noe særlig godt grunnlag til å påstå at samarbeidet i Nord-Jæren er betraktelig mye dårligere enn andre områder i Norge. Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Jeg håpet på en legitim kilde eller autoritet på området, men istedet så høres det fortsatt ut som du bare synser. Uten å ha noe særlig godt grunnlag til å påstå at samarbeidet i Nord-Jæren er betraktelig mye dårligere enn andre områder i Norge. Du kan jo bare lese innleggene til Næringsforeningen i aftenbladet. Det d er ikke så himla vanskelig for den som er oppriktig interessert. https://www.aftenbladet.no/tag/N%C3%A6ringsforeningen_i_Stavanger-regionen Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Det jeg etterlyser er empiri, men det jeg får er samme påstanden om krangel bare med et navn. Du skuffer meg med kilder her, så om jeg skal ta tomme synsinger for god fisk så må jeg høre noen andre enn deg (eller konkret data) si at samarbeidet er dårlig eller dårligere i regionen. Du gjør en ganske langstrukken ekstrapolering når du bruker konflikter som bompenger til å erklære en total fallitt på samarbeid i regionen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå