Gå til innhold

Dårlig bildekvallitet på signatur - Outlook

Anbefalte innlegg

Hei,

Holder på å lage signaturmal for min arbeidsgiver. Vi bruker Outlook 2013. Men jeg opplever at kvaliteten på bildet jeg laster inn i signaturen blir dårlig. Den blir komprimert. 

Størrelse: 

4724 x 449

Forsøkt med oppløsningene: 

600 DPI

96 DPI

72 DPI 

Finnes det en løsning på dette? 

Endret av jappadu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outlook komprimerer bildet for deg når signaturen lagres.

Du kan endre «kildekoden» til signaturen ved å holde ctrl når du klikker på Signatures i options. Da kommer du i mappen hvor signaturen er lagret som html. Bildefilene der kan erstattes med høyere oppløsning, men behold samme filnavn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hei,

Holder på å lage signaturmal for min arbeidsgiver. Vi bruker Outlook 2013. Men jeg opplever at kvaliteten på bildet jeg laster inn i signaturen blir dårlig. Den blir komprimert. 

Størrelse: 

4724 x 449

Forsøkt med oppløsningene: 

600 DPI

96 DPI

72 DPI 

Finnes det en løsning på dette? 

4724 x 449 er ikke noen signatur. Det er et veggmaleri.

Enhver fornuftig bruker av mail har slått av html-visning, så noen bilder er bare tull å ha i en signatur. Den vil ikke vises.

Endret av Slettet-t8fn5F
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Outlook komprimerer bildet for deg når signaturen lagres.

Du kan endre «kildekoden» til signaturen ved å holde ctrl når du klikker på Signatures i options. Da kommer du i mappen hvor signaturen er lagret som html. Bildefilene der kan erstattes med høyere oppløsning, men behold samme filnavn.

Man kan endre i html-koden, men det gjør ikke noe med kvalliteten. Komprimeringen skjer før HTML. Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar

Man kan endre i html-koden, men det gjør ikke noe med kvalliteten. Komprimeringen skjer før HTML. Eller tar jeg feil?

Bildet ligger ikke i html-koden. Bildet er en bildefil som blir henvist til.

Når signaturen blir lagret blir bildet komprimert og lagret der. Etterpå kan du «lure» outlook ved å erstatte bildefilen med et høyoppløselig et.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Bildet ligger ikke i html-koden. Bildet er en bildefil som blir henvist til.

Når signaturen blir lagret blir bildet komprimert og lagret der. Etterpå kan du «lure» outlook ved å erstatte bildefilen med et høyoppløselig et.

Det er ikke det han mener. Man kan forandre på hvordan et bilde fremstilles, ved å forandre på hmtl koden som presenterer et bilde.

Lenke til kommentar

Det er ikke det han mener. Man kan forandre på hvordan et bilde fremstilles, ved å forandre på hmtl koden som presenterer et bilde.

Det er mulig, men om bildet allerede er komprimert sønder og sammen så kan ikke html forbedre det.

Man kan skalere, men ikke så mye mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det er mulig, men om bildet allerede er komprimert sønder og sammen så kan ikke html forbedre det.

Man kan skalere, men ikke så mye mer.

Noe Japadu også sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...