Gå til innhold

21:9 vs 16:9

ANico

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt ultrawide i ca ett år nå - det gjør litt vondt å komme på jobb med 2 x 16:9 vs èn 21:9.

Multitasking er ikke noe problem på ultrawide skjerm, heller tvert imot. Jeg bruker WinDivvy til å plassere vinduer der jeg vil.

Sikler nå på Samsung 49" som ble nevnt tidligere; rett og slett fordi 34" ultrawide føles litt lite etterhvert, til mitt bruk. (foto, video, 3D, litt spill)

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Min erfaring er at 16:9 er mer allsidig, spesielt hvis man spiller eldre spill også.

Det meste kan fikles til med diverse software og/eller editering av config-filer, men ut-av-boksen så vil ikke 21:9 fungere spesielt bra på en rekke spill.

21:9 er klart å foretrekke fremover 16:9 med tanke på flaten man har å jobbe med. Det er virkelig en oppgradering.

Men, jeg ble lei av å knote med editering for å få støtte for 21:9 i spill. Til og med så nye spill som Fallout 4 var knotete på 21:9, iallfall ved launch (mulig det er fikset nå).

Spiller du utelukkende nye titler så er sjansen stor for at 21:9 vil fungere smertefritt.

Jeg bruker både 16:9 og 21:9 .. Så er jeg dekket opp :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at 16:9 er mer allsidig, spesielt hvis man spiller eldre spill også.

Det meste kan fikles til med diverse software og/eller editering av config-filer, men ut-av-boksen så vil ikke 21:9 fungere spesielt bra på en rekke spill.

21:9 er klart å foretrekke fremover 16:9 med tanke på flaten man har å jobbe med. Det er virkelig en oppgradering.

Men, jeg ble lei av å knote med editering for å få støtte for 21:9 i spill. Til og med så nye spill som Fallout 4 var knotete på 21:9, iallfall ved launch (mulig det er fikset nå).

Spiller du utelukkende nye titler så er sjansen stor for at 21:9 vil fungere smertefritt.

Jeg bruker både 16:9 og 21:9 .. Så er jeg dekket opp :)

Vil ikke skjermen bare nedskalere bildet til 16:9 i de tilfellene og ha svart på sidene som ikke blir brukt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...