Gå til innhold

ICE- problemer med 4G-tale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Langskudd warning) Her er det som mest trolig fikset det:

 

Tok ut ICE sim

Satte inn sim fra Telia, men enhver operatør fungerer trolig bra

Satte inn ICE sim igjen 

 

Jeg tipper at årsaken er en korrupt konfigurasjonsfil som er synlig som appen

com.android.carrierconfig.atl.mccmnc24214

 

...men jeg kan ta feil

Lenke til kommentar

Fremdeles uten gitt, noen annen måte å fikse det her på enn å sette inn fra annen operatør tro? Jeg har ingen andre sim-kort. 

 

Har forsøkt å sette i den andre simkortslotten uten suksess. Restart og alt det kule.

 

Teknisk hos ice ringte meg opp etter en samtale på messenger, men selvsagt satt jeg på kino og fikk ikke tatt den :p 

Lenke til kommentar

Jeg fikk en telefon av ice i går. De er på saken. Har fått rapporter om manglende volte fra flere. Men kun fra ikke-samsung telefoner. Fint om alle som har problemer sender inn til de. Jeg ble oppringt av en tekniker, så det har eskalert forbi førstelinjesupporten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utenlandsroaming kjenner jeg det er en stund siden jeg har forsøkt. 

Forsøkte en fabrikkreset av telefonen i går, men til ingen bedring. 

 

Ser fremdeles like mørkt ut fra min side, ikke vært så mye som et glimt av volte siden første post. :(

 

Siden det foreløpig iflg kundeservice kun gjelder visse xiaomi, nokia og huawei så får jeg håpe det er mange nok til at det blir rapportert inn litt fler tilfeller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det gjelder iflg kundeservice kun noen få modeller. Min mor har heller ikke problemer med sin P smart 2019.

 

Jeg avventer et par dager før jeg kontakter han som har min sak hos kundeservice, han bekreftet at de har fått noen få rapporter og at de er på saken. 

 

Spent på hva de sier til deg Beladinka. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...