Arve Systad Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Ingen av "last ned denne fonten" knappane under newest lifesavers funker, til og med du burde vite at det hjelper ikkje å linke til file:////localhost........! ;) Dessuten hadde det vert tøft om du refererte til UFC som "The UFC" istede for berre "UFC" "Since the start of UFC, there has......." (skal forresten vere "have" og ikkje "has" der) "Since the start of the UFC, there have......" Edit: Under member list, vist du trykker på "Website" heilt øverst (kolonneoverskrift) så er den linka til fundingsrud.net , det må da vel vere feil? Endret 23. desember 2003 av arve87 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 "Since the start of the UFC, there have......" Høres det ikke bedre ut med "since the beginning of the UFC"..? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jo, er jo nettopp det eg seier, at det bør refererast til som The UFC, istede for berre UFC. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Bad Examples: Forus vgs. Går der selv og er vel ikke helt enig i det der. Paradoksalt nok har webmasteren en sykelig stor interesse for fonter og er utrolig dyktig (har ham i typografi). Han henger rundt på font-messer i Europa. Vi har en utrolig genial flash side liggende laget av denne gutten, men den er ikke og blir ikke lagt ut. Hmm. Dette eksempelet plukket jeg ut. Ikke nødvendigvis en stygg font, men jeg synes det viser at fonter bør kodes, og ikke lages i grafikk. Dette gjør fonta kornete og vanskelig å lese. Jeg tenkte kun på splashen. Dette er grunnen. Har snakket med mannen og han er _DYKTIG_! Paal? Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Noen av de rare designmessige valgene, som iframe, kommer vel litt av det faktum at han har frukt fp. SAmme gjelder linking til localhost. Når det gjelder bruk av the UFC er jeg enig i at det høres bedre ut enn bare UFC Link til min hjemmeside er jo en selvfølge da den er über1337 Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Ser det er en del småtterier her som må fikses på. Link til localhost:// er jo bare dritflaut. Kan heldigvis skylde på FP her. Det må ha skjedd etter gårsdagens siste oppdatering, for de funka tidligere på kvelden. Skrivefeil er det nok av, og disse skal rettes opp. Når det gjelder bruk av the UFC er jeg enig i at det høres bedre ut enn bare UFC /me as well. Arve; Gi meg én god grunn til å gå over til css som er til fordel for den besøkende. Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ser at dere bruker iframe, grunn til at det ble det? Vi ville legge opp til et design som passet inn i 1024x768 uten vertikal scroll. Derfor. Synes iframen her ser kul ut! Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Ser at dere bruker iframe, grunn til at det ble det? Vi ville legge opp til et design som passet inn i 1024x768 uten vertikal scroll. Derfor. Synes iframen her ser kul ut! Tydeligvis funka dette dårlig, iallefall etter arve å dømme. Skal innrømme at oppløsningskompabiliteten (wow! langt ord) ble dårlig testa på forhånd. Skal bl.a. finjustere på dette i dag. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 "Arve; Gi meg én god grunn til å gå over til css som er til fordel for den besøkende. " Veeel, ikkje noken direkte fordel for den besøkande, men... det er meir profft å ha ting i CSS Lenke til kommentar
Unglar Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 og mye lettere for oss som koder det Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Veeel, ikkje noken direkte fordel for den besøkande, men... det er meir profft å ha ting i CSS Det er mer proft å ha egen webserevr med 1GBitslinje, men det betyr ikke at vi trenger ha det fordet.. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Veeel, ikkje noken direkte fordel for den besøkande, men... det er meir profft å ha ting i CSS Akkurat! Så for meg er det ett fett. Sjekker dere koden på hvert eneste nettsted dere er innom kanskje? Har oppdatert sidene når, skal ikke være scroll i 1024x768 og oppover, og alle andre bugs som dere har oppgitt skal være iorden. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hvis siden ikke ser ut, oppfører seg forskjellig fra nettleser til nettleser (de mest brukte nettlesere og eventuelt de nyeste), eventuelt om det er visuelle bugs, så kan det virke uproft. Men så lenge siden fungerer, har man ikke så mye å klage på. Er jo en fordel at man utnytter det som finnes, helst ting som er standard. At en side er 100% basert på flash er sikkert tøft, men siden jeg ikke gidder å ha flash på pc'en (pga masete reklame på enkelte sider), så vil jeg ha et problem. Sider som er designet på den måten kan jeg på en måte kalle litt arrogant holdning. At man bruker bare inline styles er jo litt dumt, har kanskje sine fordeler her og der, men veldig kjekt for dem som utvikler å ha alt samlet i en eller flere css filer. Men er jo ikke noe som forhindrer en å gjøre det, smak og behag, det er hva den besøkende opplever som har den største betydningen. Tviler på at de fleste sjekker koden, selv om det bugger. Jeg blir heller irritert når en side bugger, har skjedd meg del ganger på diverse nettaviser, ikke bra UFC sin side opplever jeg hvertfall som ryddig og funksjonell Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jo, et tips, kanskje bruke scrolling="auto" på iframene deres? Da slipper jeg å se en horisontal scrollbar som egentlig ikke trengs hvis det ikke er noe å scrolle horisontalt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jo, et tips, kanskje bruke scrolling="auto" på iframene deres? Da slipper jeg å se en horisontal scrollbar som egentlig ikke trengs hvis det ikke er noe å scrolle horisontalt Et tips til; Edit-knappen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 At man bruker bare inline styles er jo litt dumt, har kanskje sine fordeler her og der, men veldig kjekt for dem som utvikler å ha alt samlet i en eller flere css filer. Igjen så har vi dette med at PoleCAt ikke bryr seg fila om stilene da han har fp til å ta seg av dette. Vi håndkodegutta er jo nøye på det, men de prog-gutta kan jo ved et trykk på en knapp redigere flere sider samtidig Pingler Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Jo, et tips, kanskje bruke scrolling="auto" på iframene deres? Da slipper jeg å se en horisontal scrollbar som egentlig ikke trengs hvis det ikke er noe å scrolle horisontalt Ingen dum idè. Hadde bare scollbaren sett lik ut i alle lesere, hadde det ikke vært noe problem, da det bare er to små piler det er snakk om. Men /me tror at jeg setter dem til auto jah. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 At man bruker bare inline styles er jo litt dumt, har kanskje sine fordeler her og der, men veldig kjekt for dem som utvikler å ha alt samlet i en eller flere css filer. Igjen så har vi dette med at PoleCAt ikke bryr seg fila om stilene da han har fp til å ta seg av dette. Vi håndkodegutta er jo nøye på det, men de prog-gutta kan jo ved et trykk på en knapp redigere flere sider samtidig Pingler Kjeftn. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 At man bruker bare inline styles er jo litt dumt, har kanskje sine fordeler her og der, men veldig kjekt for dem som utvikler å ha alt samlet i en eller flere css filer. Igjen så har vi dette med at PoleCAt ikke bryr seg fila om stilene da han har fp til å ta seg av dette. Vi håndkodegutta er jo nøye på det, men de prog-gutta kan jo ved et trykk på en knapp redigere flere sider samtidig Pingler ...og her har vi en som har forstått hva jeg ville frem til. FuLu var også inne på tanken. Lenke til kommentar
Mandible Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Ikke så myte å si på designet, men det var en ting som slo meg med en gang jeg åpnet siden: Hva i all verden handler den om? For en førstegangsgjest er det svært vanskelig å finne ut hva siden ønsker å formidle, og det er derfor fort gjort at man bare hopper videre til en annen side. Du må ikke glemme det viktigste på enhver side: INNHOLD. En kort beskrivelse på forsiden, eller i det minste en forklaring på bokstavene UFC (antar det er en forkortelse...) Endret 25. desember 2003 av Mandible Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå