Aiphoenix Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Hei folkens! Jeg har lyst på en sånn telefon, og ser at det ligger endel unlocked ute på ebay. Er det noe spesielt jeg bør tenke på, før jeg importerer? Det er en kurant sak å bruke laderen fra min gamle Pixel 1, f. eks, all den tid disse kommer med US/UK ladere? Noen andre 'feller' jeg evt bør tenke på? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Kan fint bruke andre ladere ja. Telefonen støtter ikke 4G-tale i Norge, noe som gjør at du kun vil ha 3G. I løpet av året er det meningen at det meste av 3G-nettet skal legges ned i Norge, så da er du stuck med 2G. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Nei, du vil fortsatt ha 4G selv om du ikke har 4G-tale. Telefonen støtter både 4G og 4G-tale, men operatørene i Norge gidder ikke aktivere 4G-tale på dem siden de ikke selges her til lands. Endret 12. mai 2019 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Nei, du vil fortsatt ha 4G selv om du ikke har 4G-tale. Telefonen støtter både 4G og 4G-tale, men operatørene i Norge gidder ikke aktivere 4G-tale på dem siden de ikke selges her til lands. Hjelper lite med 4G-dekning når man kun ringer over 2G-nettet når 3G legges ned. Har heller ingenting å si om telefonen selges i Norge eller ei. Operatørene lager støtte for mobilene dersom det er mange brukere av mobilen i nettet. Det er ikke snakk om at operatørene må trykke på en knapp sånn det er støttet. Er mer jobb enn som så Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Det er ikke snakk om at operatørene må trykke på en knapp sånn det er støttet. Er mer jobb enn som så Er det? Fortell gjerne hvis du vet noe mer, jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan det fungerer. Jeg har også vurdert å importere en Pixel 3a, men VoLTE-støtte er jo kjekt å ha. Endret 12. mai 2019 av Slaps 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Hjelper lite med 4G-dekning når man kun ringer over 2G-nettet når 3G legges ned. Har heller ingenting å si om telefonen selges i Norge eller ei. Operatørene lager støtte for mobilene dersom det er mange brukere av mobilen i nettet. Det er ikke snakk om at operatørene må trykke på en knapp sånn det er støttet. Er mer jobb enn som så Da skjønner jeg hva du mente. Har det forresten mye å si om tale går over 2G? Det burde jo være nok til helt ok kvalitet, dog ikke så bra som 4G selvsagt. Jeg har ingenting å sammenligne med, men har ikke merket meg noe negativt med talekvalitet på min 2 XL. Endret 12. mai 2019 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Er det ikke bedre å vente til Komplett/Proshop/Multicom tar dem inn? Så får du garantien også Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Er det ikke bedre å vente til Komplett/Proshop/Multicom tar dem inn? Så får du garantien også Det er det nok, men da må du vente lenger. Hvem vet når (hvis noen) norske nettbutikker får dem på lager. EDIT: Dessuten så hjelper det sannsynligvis ikke på VoLTE-støtten i Norske nett, da må fort Telenor, Telia eller ICE selge den offisielt i sine nettbutikker. Endret 12. mai 2019 av Slaps Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Slipper man toll og avgifter hvis man får selgeren på Ebay til å sende den som gave? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Slipper man toll og avgifter hvis man får selgeren på Ebay til å sende den som gave? Om verdien er under 350kr ja. Men kan bli stoppa i stikkprøver alikevell. Lenke til kommentar
EmLeX Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Om verdien er under 350kr ja. Men kan bli stoppa i stikkprøver alikevell. Gaver er avgifts fritt opp til 1000kr ikke 350. men du kan fortsatt bli tatt i stikk kontrol. å sånn er egentlig ikke låv Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Gaver er avgifts fritt opp til 1000kr ikke 350. men du kan fortsatt bli tatt i stikk kontrol. å sånn er egentlig ikke låv Sant, men det står gift på 90% av pakker fra kina så usikker på hvordan tollvesenet fikser det. Men er bare å prøve. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Fikk svar fra Proshop om at de kanskje tar den inn. Mytrendyphone har den på nettsiden, men ikke bekreftet på lager enda. Lenke til kommentar
Slaps Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 (endret) Jeg vet Multicom planlegger å ta inn Pixel 3a, men de har ingen dato enda. Endret 13. mai 2019 av Slaps Lenke til kommentar
zitusu Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 Noen nyheter om når/om Google Pixel 3a kommer til Norge? Noen anslag på hva prisen blir? Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 22. mai 2019 Del Skrevet 22. mai 2019 MyTrendyPhone har 3a XL inne nå: https://www.mytrendyphone.no/shop/google-pixel-3a-xl-241755p.html Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Den selges på FINN.no allerede. Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 De som er lagt ut på Finn er jo dyrere enn de som blir solgt av MyTrendyPhone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå