Gå til innhold

Bygge PC

Anbefalte innlegg

Jeg har satt sammen en pc M/ følgende deler: xp 2000, 256 ddr ram, 120 g hardisk, ati skjermkort. Så kommer problemet, når jeg starter maskinen og skal til å installere xp, så går maskinen en liten stund. Men etter den har lastet inn drivere o.s.v. og skal til å installere selve windows så slår hele pc'en seg av. Er det noen som har hatt det problemet?? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har satt sammen en pc M/ følgende deler: xp 2000, 256 ddr ram, 120 g hardisk, ati skjermkort. Så kommer problemet, når jeg starter maskinen og skal til å installere xp, så går maskinen en liten stund. Men etter den har lastet inn drivere o.s.v. og skal til å installere selve windows så slår hele pc'en seg av. Er det noen som har hatt det problemet?? :shrug:

Kommer det opp en eller annen feilmeld. eller bare slår den seg rett av? Hva mener du med laster drivere? Kommer du inn i BIOS?

Lenke til kommentar

Har du sjekket at bios kjører riktig hastighet på CPU (FSB/Multiplier) og minne. Et vanlig problem er at bios ikke setter opp riktige instillinger. Resultatet kan være en CPU eller minne som kjører overklokket og derved blir ustabilt ved belastning.

Sjekk også temperatuer på CPU i bios, hvis denne er høy (50 - 55 grader eller mer) så er sannsynligvis CPU kjøleren montert feil, som resulterer i ustabil maskin pga for høy temperatur.

Sjekk også at alle kabler sitter som de skal, og at hovedkort er montert riktig slik at ikke ubenyttede "stand-off's" ligger intill hovedkortet og kan forårsake kortsluttning.

Lenke til kommentar
Hvilket kabinett og cpu-vifte har du?

Husker ikke helt hvordan kabinett der er. Maskinen står ikke her jeg er nå. Vifta er bare en billig vifte, men den skal jo greie å kjøle ned opptil xp 3000. Men det kan jo hende den blir for varm for det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...