Gå til innhold

Hva får en for 5000?

Anbefalte innlegg

Sitter og leser anbefalinger fra dere i forumet, uten å bli særlig klok. Jeg er på utkikk etter en kamera, som skal brukes til "morofilming". Ser for meg filming på skolen, og litt til bruk i studiet; observasjoner blant annet.... Vil gjerne redigere filmen på pc'n, noe jeg vel kan gjøre med de fleste kamera idag. Siden jeg ikke skal ha kamera til spesielt, har jeg heller ikke tenkt å bruke så mye penger. Ser at en del kamera er nede i 5000kroner nå. Er det vits å kjøpe disse? Er det noe disse kamera mangler, i forhold til et til 7-8k? Hva trenger en egentlig?

Kom gjerne med forslag... og GOD JUL! :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

JA. det holder evig nok til "morofilming".

jeg har lekt meg litt med mv600 fra canon. med mindre du på dødogliv må overføre filmen tilbake til kameraet, så er dette nok.

eneste du bør gjøre er å kjøpe deg et lite lys i tillegg og kanskje en mic. da er det godt nok.

pga lyssensitiviteten er litt lav blir det kornete med lite lys.

men det er kickass-cam og bra nok i massevis

du må opp mot 12-15k for å være på neste trinn mener jeg. ekstern mic, 3ccd/2mp, optisk bildestabilisator, bedre objektiv og bedre elektronikk er det som gjelder da.

og det er mye bedre med større cam, mindre rystelser med den gode gamle hjemmecam-str fra tili 90-tallet. mx2= perfekt strmessig og med lille håndtaket.

det er mine 2cents

Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg å føre over bildene til DV film igjen jeg ja, for lagring og slikt. For maksimal kvalitet om jeg senere vil redigere på nytt, eller annereledes. Men vil også brenne VCD for å se på dvd spiller og slikt noe.

Ja, nesten så jeg bare bestemmer meg for et kamera til 5-6000 da gitt. Andre med erfaringer, dårlige som gode...?

Fortsatt GOD JUL!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...