Nautica Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Ingenkritikk, vare bare undring På 60tallet var det tøft og røyke og hadde ikke bilen askebeger fikk de ikke solgt bilen 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Takk for svar. Jeg syntes målet på antall elbiler per 1000 innbygger var uvanlig og ville oversette det til antall elbiler per bil. Etter en kikk på lista over antall biler per innbygger så fant jeg ut at Japan og Norge ligger ganske likt med henholdsvis 591 og 616 biler per innbygger, så det ble ikke noen nevneverdig endring i forholdet. På forhånd hadde jeg antatt at en mye lavere andel av japanere hadde bil på grunn av enorme kollektivtransport-systemer, men der tok jeg vist feil. Forskjellen var liten i antall biler per innbygger. Er nok relativt en del billigere med bil. Og det er nok promotert en del grunnet landets bilindustri. Jeg vet hvertfall at det er slik i Sør-Korea. Det gjør at folk både tar mye kollektiv, men også har bil til tider trafikken ikke er altfor ille og kan kjøre da. Ser du på OECD statistikk: https://data.oecd.org/transport/passenger-transport.htm Så har Norge nesten dobbelt så mange passasjer-kilometer per person som Japan. Så oppfatningen din om at de altså kjører mye mindre er helt korrekt, men sannsynligvis som følge av deres store nasjonale bilindustri så er altså antall biler per person likevel omtrent likt Norge. 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) På 60tallet var det tøft og røyke og hadde ikke bilen askebeger fikk de ikke solgt bilen Sein 70´tals mote/anbefaling, men ikke Nu jfr. Statsminister talen. Lungekreft pga røyking er jo bra for miljøet flere mennesker er det ikke, tenk bare hvor mange China hadde vært :https://m.youtube.com/watch?v=AulFlmYnGPA Endret 12. mai 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 13. mai 2019 Del Skrevet 13. mai 2019 Er det det ? Synes bilen har arvet endel linjer fra N350 /gen1 civic Var faktisk på den tilstelningen, og synes bilen er flott. Og den er en bortimot perfekt bybil og pendlerbil for de som trenger noe langt annet til hytte og ferieturene. Det eneste negative jeg kan tenke meg på den, er at den ladeluken både er svært dominerende, samt at i regn/snø og vind, så er det akkurat her det vil trekke inn og samle seg dammer, om ikke de kommer på noe lurt. Her kunne de sett til VW/Audi og enkelte andre, og lagt luka bak logoen. Et deksel som vipper opp her, vil virke som et tak, så det skal litt mere til før det blir problem med vannmengde ved ladeporten. Ellers så synes jeg denne, i tillegg til de du visste oss, også minner veldig mye om gode gamle Mini Morris. Langt mere enn de retromodellene som Mini/BMW har solgt i det siste. Også selve størrelsen minner langt mere om en Mini enn disse nye Miniene gjør. https://www.miniregister.no/wp-content/uploads/2018/11/70_1491129724.jpg 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 (endret) De har laget verdens mest solgte SUV. Nå skal 'e' sette Honda på elbilkartet Skulle gjærne sett Honda gjøre dette pga bredden dei har, modulbygg er tingen så VW konsernet er inne på noe nu. Men å plasere cellene i gulvet, er Dere helt sprø..., er ikke F-1 bil dette ?https://e24.no/bil/elbil/scanias-nye-kjoeretoey-er-baade-buss-laste-og-soeppelbil/24638867 Endret 12. juni 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå