Gå til innhold

Nettleser-undersøkelse

Linux / Unix -> Nettleser-undersøkelse  

110 stemmer

1. 1. Linux / Unix -> Nettleser-undersøkelse

• Mozilla
      14
    • Opera
      59
    • Mozilla Firebird
      17
    • Netscape
      1
    • IE (Wine)
      7
    • Epiphany
      1
    • Galeon
      2
    • Konqueror
      7
    • Emacs w3
      0
    • Netscape 4
      1
    • Dillo
      0
    • Lynx (mange bruker nok denne i tillegg, men ikke like ofte som andre)
      1
    • Links (mange bruker nok denne i tillegg, men ikke like ofte som andre)
      0
    • telnet port 80!?
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, lag en poll som jeg har sagt i en liknende tråd tidligere! Blir mye lettere å se resulatene...

-- Men noe jeg også vil si er at "Mozilla" selv ikke er beregnet på "end-users" - men varianter som bruker Mozilla som f.eks Netscape, Galeon osv er browsere beregenet på end-users.. Derfor gir ikke mozilla ut binaries :)

Men jeg bruker selv Mozilla uansett :) Er inget problem..

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd å leke seg med Linux på Psion her? Bruker Opera der også, men det er en annen sak :cool:

Hadde vært fett med en psion som ikke IP-stacken døde på ved en tanke som GPRS. Ble sittende med 9 kilobit linje (teoretisk) i hele sommer.

Men er seff et krav at den greier planlegger ol. EPOC er egentlig ikke så ille... Bare synd at det ikke går å synce med Evolution

snakker her om en Psion Revo 16 MB - søt, liten, gammel boks _med tastatur_.

Endret av kyrsjo
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd å leke seg med Linux på Psion her? Bruker Opera der også, men det er en annen sak :cool:

Hadde vært fett med en psion som ikke IP-stacken døde på ved en tanke som GPRS. Ble sittende med 9 kilobit linje (teoretisk) i hele sommer.

Men er seff et krav at den greier planlegger ol. EPOC er egentlig ikke så ille... Bare synd at det ikke går å synce med Evolution

snakker her om en Psion Revo 16 MB - søt, liten, gammel boks _med tastatur_.

Jeg hadde en slik en... Men nå sitter den her ubrukt -> batteriet er ødelagt :/ Et digert "hull" i det eller noe :S

Lenke til kommentar

Jeg bruker Mozilla Firebird fordi:

-Jeg vil ha noe som er fritt og åpent.

-Da har jeg stort sett Mozilla, Firebird og Konqueror (siden jeg er KDE-mann) igjen. Finnes flere, jeg vet, men allikevel.

-Av disse ser jeg på Konqueror mer som en ting jeg fyrer opp når jeg bare raskt skal innpå en side.

-Firebird er raskere og lettere enn Mozilla, og stabil nok for meg.

Lenke til kommentar

Dette var jo litt overraskende resultater. Over halvparten bruker Opera, en ufri, lukket nettleser som ikke engang følger med distroen (så vi vet at det er gjort et meget bevisst valg). Og to stykker bruker til og med Microsoft Internet Explorer i WINE som sin hovednettleser i Linux. Og kun tre opplyste mennesker bruker Konqueror, en kjapp, lett, standardlydig og integrert nettleser.

Lenke til kommentar

føler konqueror støtter litt dårlig mangen sider, derfor har jeg aldri giddet å bruke den skikkelig, den har ikke tabs heller?

når det gjelder IE og kansje Opera, tror jeg nok noen slemme windows folk som sniker seg rundt på linux forumet ødelegger litt statistikken

Lenke til kommentar

Så klart er tabbed browsing et must. Det er dessverre en utbredt myte at Konqueror ikke har tabs, men den fikk altså dette i KDE 3.1 for et års tid siden, og i 3.2 er tab'ene videre raffinert og skikkelig herlige å bruke.

http://perso.wanadoo.fr/shift/KDE3.2/konqueror.png viser Konqueror med et par tabs.

BTW: rendreringsmotoren (KHTML) er blitt mye bedre etter at Apple satte inn sin hær av kvalitetskodere på å forbedre den. Apple bruker KHTML selv i Safari, den nye standardnettleseren i MacOS. Om det finnes sider KHTML ikke kan rendre, kommer Apple garantert til å fikse det :)

Endret av slime mold
Lenke til kommentar
Fikk flash til å virke en gang. Men men. Reinstallert siden den gang. Opera har en side som forklarer deg hvordan legge det inn...

Du legger inn rpm-pakka, men det er bare INSTALLASJONSPROGRAMMET!!!

Lettere enn du tror.

Altså jeg vet hvordan jeg installerer plugins i Opera. Det funket fint i 7.11. Jeg får opp pluginsene i lista, men når jeg skal innpå en side som bruker en plugin, henger Opera seg. Har installert via RPM og tar.gz. Dersom jeg installerer Opera 7.11 via YaST (SuSE 9.0) funker plugins, men ikke Java, og i 7.23 fra opera.com, er det omvendt (java funker men ikke plugins).

Uansett, har laget en tråd før om problemet og fikk ingen svar. Mystiske saker i grunn. Skjønner ikke hvorfor Opera henger seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...