Gå til innhold

NEC ND1300 brenneproblemer


Anbefalte innlegg

For dvd brenning er det kun alcohol og stomp recordnow MAX som anbefales.. Faktisk, for generelt bruk av brennere anbefales de to  :love:

kan du utdype eller begrunne dette på noen måte?

Jeg sitter ikke på forumet og skriver FAQ, men kort og greit er Alcohol 120% det nero en gang før i tiden var.

 

Dvs. enkelt brukersnitt, ikke overdrevet windows xp grafikk osv. Den gjør jobben sin enkelt og greit.

 

Skal du derimot brenne .gi filer og sånt (vet ikke om du lager slike images) - vil jeg anbefale stomp record now max - tror ikke alcohol støtter andre dvd images enn .iso.

 

.GI blir ofte brukt for FAT partisjoner (ettersom at de filstørrelsene ikke kan være noe over 1.x GB hvis ikke jeg tar helt feil).

 

Så alle images utenom .gi = Alcohol 120%

.GI = Stomp Recordnox MAX

 

 

Har ikke prøvd å brenne audio og data med hverken den ene eller den andre. Da bruker jeg nero (siden det funker hos meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Jeg vet ikke om dette hjelper deg noe men jeg hadde nesten det samme problemet selv. Hos meg gikk buffer level opp og ned som en annen jo-jo.

Dette ordnet jeg ved å endre overføringsmodus fra PIO mode til Ultra-DMA. da PIO mode ikke overfører raskt nok. Du finner dette i egenskaper for primær IDÈ-kanal i enhetsbehandling.

Håper dette hjelper.

Har fremdeles samme problem. Står på DMA her, tror nok det er noe med det forpulte SiS chipsettet jeg bruker :thumbdown:

 

Har prøvd ALT av updates. SiS suger så sinnsykt, neste gang blir det intel chipset! :thumbs:

Lenke til kommentar

Dette høres sikkert litt merkelig ut, men brenneren fungerer helt flott dersom den står alene på secondary IDE-kabel, dvs. uten at DVD-spilleren min er tilkoblet. Nå står brenneren som MASTER alene på kabelen, altså.

Ergo, det virker som om brenneren er satt feil opp hos meg.

Hos en kamerat av meg som har nøyaktig samme brenneren, står brenneren og DVD-spilleren hans på samme kabel, og der er brenneren SLAVE og DVD-spilleren MASTER.

Hvorfor fungerer det da ikke hos meg?

 

DVD-spilleren min er veldig gammel - kan det ha noe å si? (Lite sannsynelig egentlig...)

 

Den kjører forresten på Ultra-DMA (brenneren, altså).

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar
Dette har sannsynligvis med å gjøre at dere kjører brenneren på samme kanal som HD. Husk at det ALDRI er anbefalt å brenne filer ifra en kilde som står på samme kanal som brenneren. DVS har du mulighet så kjør brenneren på egen kanal (kabel)

Takk for tipset!

Brenneren går på samme kabel som DVD-ROM'en, så jeg tror ikke det er problemet, men jeg kan jo alltids prøve å kjøre den på en egen kabel.

Her er utdrag fra kapittel 9.6 "Independent Configuration of Different Devices on the Same Cable" i manualen til Intel Application Accelerator.

 

"...In the past, the slowest device installed on an IDE cable determined the rate at which both devices could transfer data. In the above example, this would mean that the rate for both devices would have been set at UDMA-2 because it is the slowest device. This was done to ensure that a device using an older technology was not damaged by using a transfer protocol that it was incapable of using. The Intel Application Accelerator allows each device installed on the same IDE cable to be independent of the other device..."

 

Se også Troubleshooting Compatibility Issues with CD-RW Devices.

 

Pal

Lenke til kommentar

Tusen takk for all hjelp folkens!

 

Nå fungerer brenneren min 100% fint! :green:

 

Jeg gjorde som TheGizmo sa (måtte imidlertid kjøpe en lengre IDE-kabel enn den jeg brukte før, men, men...). Den eneste forskjellen er at DVD-spilleren kjører SLAVE på samme kabel som harddisken (som da er MASTER), mens DVD-brenneren kjører MASTER alene på en annen kabel.

 

Men uansett; tusen takk for hjelpen alle sammen. Dette er skikkelig support! :thumbs::thumbup:

 

*...skryte av folk her på forumet...*

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar
Tusen takk for all hjelp folkens!

 

Nå fungerer brenneren min 100% fint! :green:

 

Jeg gjorde som TheGizmo sa (måtte imidlertid kjøpe en lengre IDE-kabel enn den jeg brukte før, men, men...). Den eneste forskjellen er at DVD-spilleren kjører SLAVE på samme kabel som harddisken (som da er MASTER), mens DVD-brenneren kjører MASTER alene på en annen kabel.

 

Men uansett; tusen takk for hjelpen alle sammen. Dette er skikkelig support! :thumbs::thumbup:

 

*...skryte av folk her på forumet...*

Hyggelig å kunne hjelpe litt :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...