Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Problemer med Mercedes W211


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en E220 CDI 2005 som snart bikker 300 000 km.

 

Den har et par problemer, og jeg lurer på hva løsningen til disse kan være:

 

-Ekstremt svak 1. gir når motoren er kald, mister omtrent all kraft etter å stå stille i mer enn 10s (også bare når kald).

 

-Rister ved bremsing av all slag (hard, slakk..). Kan dette være grunnet slitt bremseskive?

 

-AUTO lysinnstillingen er helt lik "0", ettersom den ikke, selv i mørket, kan slå på fjernlys. Er derfor nødt til å dreie lyshjulet til "nærlys".

 

-Noen ganger vil den ved akselerasjon "hoppe" ut av D, og inn i N, selv om den sier at den er i D. Tenker dette har noe med dårlig/mangel på girolje å gjøre?

 

 

Takker for all hjelp jeg kan få!

Endret av Joachim_West
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tikker motoren? Det kan være mye rart, men hvis en ventil ikke er tett så vil du miste kraft. Har du prøvd kompresjons test? Sjekk feilkoder også, hvis du har mulighet.

 

Ristinga høres ut som at du har kast i bremseskivene. Da må de byttes evt.

 

Er du sikker på at en bil som er såpass gammel har autofjernlys? På mange biler med autolys, så styrer det kun nærlys av/på. Autofjernlys er noe som har blitt vanligere kun i nyere tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du sikker på at en bil som er såpass gammel har autofjernlys? På mange biler med autolys, så styrer det kun nærlys av/på. Autofjernlys er noe som har blitt vanligere kun i nyere tid.

Mener vel at det skal være mulig å manuelt sette på fjernlysa når du har på auto? Eller er det feil?

Lenke til kommentar

Diagnose med Star eller tilsvarende er alfa omega med disse bilene.

 

Men kan "fjern" diagnosere litt.

Girkassen! Er denne flushet? Disse skal flushes hver 60000km/4år, alt etter hva som inntreffer først!  Ta diagnose for å finne ut om elektroplaten begynner å bli dårlig, disse skal byttes av og til.

 

Bremser: Kast i skivene, disse kan du fint måle opp å sjekke tykkelsen på, samme med klossene, er de på minimum så bytt! Du merker kast i skivene ved litt hard oppbremsning, da rister det. Evt så kan du sjekke med klokke om det er kast. Gammeldags måte å gjøre det på. Legg "klokken" inntil, snurr rundt, får du utslag så er det kast.

 

Lys: Har du auto her? Da kan det være feil en eller annen plass, så ta diagnose.

Endret av sveibuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...