Gå til innhold

Amerikanske myndigheter vurderer å forby lootbokser


Anbefalte innlegg

Loot-boxer er verre enn lotteri fordi du logger inn og de vet hele historien din. De kan i dag fritt bruke den til å manipulere deg til å få deg til å betale mest mulig penger. Det er ingen grunn til å tro at odds for å få noe du vil ha i loot-box er konstant.

En annen side er at de også kan bruke matchmaking for matche deg med bedre/dårligere spillere for motivasjon/belønning.

Det ble store oppslag for et par år siden når det ble kjent at Activision hadde fått tilkjent patent på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Loot bokser er noe dritt, får aldri det du har lyst på, ender opp med 20 av samme sorten.

 

Det kan vel kalles loot bokser i path of exile også, men de kjøper jeg av og til for å støtte de. Må som regel kjøpe ganske mange for å fullføre et sett.

Lenke til kommentar

Loot-boxer og generell in-game currency er kreft for spillerne. Få det vekk så fort som mulig.

 

Ikke sant. Hvis det brukes på samme måte som TF2, CSGO og diverse andre spill hvor du kan bare få kosmetikk så er det ikke store problemer med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får håpe de ikke klarer det.

Lootboxer og andre mikrotransaksjoner er for øyeblikket det beste alternativet vi har.

 

Husker før når man hadde betalt dlc, eller månedsbeløp for å spille spill.

Begge to ødelegger langt mere.

 

Jeg husker tiden hvor man betalte (ganske mye) for å kjøpe et spill fra hyllen. Da fikk man med en eske, manual, gjerne litt "goodies" som en liten bok om figurene eller hva som foregikk i spillet. Så installerte man spillet og koste seg med en dugelig kampanje.

 

Hvis man ville spille med / mot andre, så kunne man sette opp en liten LAN-server og være sosial  i en kjeller mens man spilte.

Ikke noe stress med internet og servere som ikke virker, eller registerering minst 3 steder med navn og e-post osv.

 

Idag kan jeg starte kampanjen i StarCraft på 2 minutter - jeg kan prøve meg på StarCraft 2, bare for å finne ut at jeg først må oppdatere klienten, og så selve spillet. Og selv om jeg gidder å holde ut den halv-timen, så har jeg uansett glemt hvorfor jeg ønsket å spille StarCraft 2 i utgangspunktet innen jeg kommer meg igjennom alle menyene.

 

Eneste grunnen til at loot-boxes har tatt sånn av er fordi personene bak spillene for lenge siden har funnet ut at det bringer dem mest penger i kassen over rent enhetssalg eller månedlige abonneringer.

Endret av PaladinNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Får håpe de ikke klarer det.

Lootboxer og andre mikrotransaksjoner er for øyeblikket det beste alternativet vi har.

 

Husker før når man hadde betalt dlc, eller månedsbeløp for å spille spill.

Begge to ødelegger langt mere.

 

Jeg husker tiden hvor man betalte (ganske mye) for å kjøpe et spill fra hyllen. Da fikk man med en eske, manual, gjerne litt "goodies" som en liten bok om figurene eller hva som foregikk i spillet. Så installerte man spillet og koste seg med en dugelig kampanje.

 

Hvis man ville spille med / mot andre, så kunne man sette opp en liten LAN-server og være sosial  i en kjeller mens man spilte.

Ikke noe stress med internet og servere som ikke virker, eller registerering minst 3 steder med navn og e-post osv.

 

Idag kan jeg starte kampanjen i StarCraft på 2 minutter - jeg kan prøve meg på StarCraft 2, bare for å finne ut at jeg først må oppdatere klienten, og så selve spillet. Og selv om jeg gidder å holde ut den halv-timen, så har jeg uansett glemt hvorfor jeg ønsket å spille StarCraft 2 i utgangspunktet innen jeg kommer meg igjennom alle menyene.

 

Eneste grunnen til at loot-boxes har tatt sånn av er fordi personene bak spillene for lenge siden har funnet ut at det bringer dem mest penger i kassen over rent enhetssalg eller månedlige abonneringer.

Om du kjøper, for eksempel, god of war ps4 nå, så får du med en bok, soundtrack, og ekstra ting til din playstation.

 

På pc er det fult av spill som lar deg sette opp lan.

 

Det å sammenligne spill med mange menyer og spill som nesten ikke har menyer gir lite mening. Det finnes fortsatt spill hvor du bare trykker en gang for å logge på og starte spillet. Uten registrering eller lignende.

 

Ja, lootboxer gjør at utviklerne tjener mer.

Det gjør dem ikke negative.

 

Ta overwatch som et godt eksempel.

Du må trykke 2 ganger for å være inne i spillet.

Du kan sette opp dine egne servere.

Loot systemet gir deg nøyaktig det du vil ha etter 1-2 timer spilling.

Men du kan også betale.

 

Det at noen ikke kan å designe spill brude ikke trekke ned for de som kan.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...