dan83 Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 hei, er det gitt at alle kuleholder passer til alle stativer, uansett produsent? Har ett induro kulehode, BHL2 og vurderer å kjøpe meg ett gitzo stativ: https://www.japanphoto.no/gitzo-systematic-exact-gt4543ls-carbon Vill kuleholde mitt mest sannsynlig være mulig å montere på dette stativet? Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Pleier å være 3/8" skrue på stativ og tilsvarende på hoder, så dette burde gå greit. Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Pleier å være 3/8" skrue på stativ og tilsvarende på hoder, så dette burde gå greit.(Men greit å sjekke detaljspesifikasjoner på produsentens nettside bare for sikkerhets skyld) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 (Men greit å sjekke detaljspesifikasjoner på produsentens nettside bare for sikkerhets skyld) Det er sant, og i dette tilfellet gjorde jeg det. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 9. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2019 Ok, takk for svar. Da er det ikke umulig jeg går for det gitzo stativet. Lei av å bruke penger på relativt rimelige stativer som ikke holder mål og er skapt for hardt bruk, så går for real kvalitet denne gangen =) Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Nå er ikke jeg noen stor stativbruker, men har funnet ut at det finnes ikke ett stativ for alt. F.eks til innendørs "studiobruk" kan stativet gjerne være både stort og tungt, det spiller ingen stor rolle, og det kan med fordel være litt tungt. Utendørs derimot bør det være både kompakt og lett, andre ganger er et bordstativ den beste løsningen. Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 10. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2019 Nå er ikke jeg noen stor stativbruker, men har funnet ut at det finnes ikke ett stativ for alt. F.eks til innendørs "studiobruk" kan stativet gjerne være både stort og tungt, det spiller ingen stor rolle, og det kan med fordel være litt tungt. Utendørs derimot bør det være både kompakt og lett, andre ganger er et bordstativ den beste løsningen. Er kun for landskapbruk, så trenger ett relativt stort og stødig stativ som ikke er alt for tungt OG som tåler litt "juling!!". Derfor går jeg nå for ett profesjonelt stativ i karbon fra ett kvalitets merke Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Er kun for landskapbruk, så trenger ett relativt stort og stødig stativ som ikke er alt for tungt OG som tåler litt "juling!!". Derfor går jeg nå for ett profesjonelt stativ i karbon fra ett kvalitets merke Regner med at Gitzo også har en krok på undersiden som du kan henge noe med litt vekt i for å stabilisere det. Så det som mangler av vekt på stativet kan du ofte legge til på annet vis om nødvendig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå