finnipinni Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Hei.jeg installerte nylig W10 på en NVMe disk (Samsung 970EVO Plus 500GB)Tidligere har C: disk vært vanlig SSD (GPT) kortet, et Gigabyte AB350M Gaming3 I går i UEFI.Problemet er at jeg ser ikke SSD-ene noen steder. Ikke i Min datamaskin, diskbehandling eller enhetsbehanling eller Diskpart/list disk. I BIOS ser jeg kun NVMe disken og DVD. Ikke så rart at de ikke vises noen steder i Windows? men jeg skjønner ikke hva jeg kan gjøre den ene inne holder musikk den andre foto/video. og jeg vil jo ha med meg disse. er ikke plass på C: disken til alt dette heller.Så pliiis. har du peiling på hva jeg må gjøre takker jeg så myeFinn Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 hvis den ikke dukker opp i bios må du sjekke kablingen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Er windows boot til UEFI Mode eller Legacy Sjekk med system information at Mode er UEFI. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Mulig du ser SSD diskene i storage spaces. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2019 Del Skrevet 8. mai 2019 Prøvd en annen SATA kontakt? Når M2 er i bruk er ikke alle 6 SATA portene tilgjengelig. 1 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 10. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2019 Takker alle for hjelp !Det var Moderatoren som hadde rett svar så takk for det Hårek ! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Flott at det ordnet seg. Selv har jeg lært løsningen av å lese tidligere svar fra syar2003 Lenke til kommentar
Janzen Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Prøvd en annen SATA kontakt? Når M2 er i bruk er ikke alle 6 SATA portene tilgjengelig. Det er SATA1 som ikke kan brukes når en M.2. SSD er installert. Ser at dette er en gjenganger hos folk som har kjøpt en M.2. for første gang. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 Det er SATA1 som ikke kan brukes når en M.2. SSD er installert. I følge manualen (side 15) er det ASATA 0 og 1 som ikke kan brukes. SATA3 0 til 3 kan brukes. 1 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 10. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2019 Leser du bruksanvisninger du da må vel feige ut jeg og da....Men bra at det går an å treffe flinke folk her - helt uvurderlig for meg !TAKK Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. mai 2019 Del Skrevet 10. mai 2019 (endret) Flott at det ordnet seg. Selv har jeg lært løsningen av å lese tidligere svar fra syar2003 Jeg var innom tanken. Men trådstarter sier han har nvme pci-express drive , ikke sata eller ahci m.2 basert drive. Og da bruker det ikke være slik. Endret 10. mai 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 11. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2019 (endret) har vel uttrykket meg upresist. på kortet er det en M.2 holder og der satt jeg inn en Samsung 970EVO Plus på 500GB og da ser det ut som at Lagerdiskene (vanlig 2,5"SSD) ikke kan bruke alle SATAportene og jeg hadde jo plasser begge der de ikke kunne stå. den muligheten tenkte jeg rett og slett ikke på, så jeg takker meget for opplysningene. nå kjører alt bra og jeg har fått igjen bilder og musikk Endret 11. mai 2019 av finnipinni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå