Gå til innhold

Nå kan Volkswagens første ID forhåndsbestilles


Anbefalte innlegg

snip

 

Nå gir du deg. Det er snakk om en kommentar fra Elon ang. en pornofilm som noen laget i en Tesla. That´s it. Hvordan du drar en "Tesla-konspirasjon" ut av dette er meg en gåte, og det er direkte ekkelt å lese hvor bestatt du er av denne mannen. *grøss*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg ikke, men men en CEO ville neppe pushet kriminalopplysninger om identifiserbare personer, annet enn å eventuelt henvise til en politiuttalelse (i disse dager, politi-tweet, kanskje). 

Er jo litt derfor jeg snakker om en generell "statement". Det å si at "vedkommende" er straffet for bruken av systemet, er jo ikke det samme som å si et spesifikt navn. Det ville ikke vært poenget. Poenget må være å være klar på retningslinjene for nivå 3 autonom ferdsel. At det å lage en pornofilm mens bilen er i fart på veien er helt idiotisk, og du risikerer ikke livet til deg og de i bilen, men også de på utsiden. 

 

Det å bruke dette som reklame, og mer eller mindre gi en "high-five" til pornhub for dette er idiotisk. Om du ikke er enig, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så VW kjører reklame på ID på tv'en nå. Kan ikke gå særlig bra med bestillingene når de må reklamere på tv for å få ut 30 000 biler? 

 

Så nettopp reklame for Coka Cola også på TV, tror de virkelig sliter med å selge varene sine. 

Leste også at de har et av verdens største markedsføringsbudsjett, så salget må sikkert ha stoppet helt opp på verdensbasis. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så nettopp reklame for Coka Cola også på TV, tror de virkelig sliter med å selge varene sine. 

Leste også at de har et av verdens største markedsføringsbudsjett, så salget må sikkert ha stoppet helt opp på verdensbasis. 

 

Tror cola har solgt 30 000 enheter bare siden jeg skrev denne kommentaren... 

 

Jeg snakket ikke om stagnering i salg, jeg snakket om at jeg finner det rart med slik markedsføring da dette er en bil som skal "selge seg selv" om en leser kommentarer her inne. 

Lenke til kommentar

Tror cola har solgt 30 000 enheter bare siden jeg skrev denne kommentaren... 

 

Jeg snakket ikke om stagnering i salg, jeg snakket om at jeg finner det rart med slik markedsføring da dette er en bil som skal "selge seg selv" om en leser kommentarer her inne. 

 

VW har som mange andre store budsjetter for markedsføring, og reklameplassen du så her er garantert kjøpt i gjennom en avtale som gir dem en gitt reklame tid gjennom året. 

Og at de promoterer sitt nyeste produkt er heller ikke uvanlig og helt sikkert planlagt lenge før bilen ble lansert. 

 

Det fungerer ikke slik at noen i Tyskland syntes salget gitt litt traust de første timene å tok en telefon til en norsk tv kanal for å få fart på tallene... Det er et langt større apparat som jobber bak det. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VW har som mange andre store budsjetter for markedsføring, og reklameplassen du så her er garantert kjøpt i gjennom en avtale som gir dem en gitt reklame tid gjennom året. 

Og at de promoterer sitt nyeste produkt er heller ikke uvanlig og helt sikkert planlagt lenge før bilen ble lansert. 

 

Det fungerer ikke slik at noen i Tyskland syntes salget gitt litt traust de første timene å tok en telefon til en norsk tv kanal for å få fart på tallene... Det er et langt større apparat som jobber bak det. 

 

 

Men meg bekjent har de enda ikke nådd 30 000 bestillinger? Selv oppstyret. Overraskende. 

Lenke til kommentar

Men meg bekjent har de enda ikke nådd 30 000 bestillinger? Selv oppstyret. Overraskende. 

 

Usikker på hva du prøver å tolke ut i fra dette tallet. 

Hvor god bilen er eller hvor mange som kjøper den vet ingen før den faktisk er på veien? 

De som behøver bil har allerede en e-Up/e-Golf feks. 

Og ingenting tyder på årevis med leveringstid.

 

Hvorfor skulle så mange måtte reservere seg? 

Tror ikke de venter på kapital hvis det var poenget ditt.. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Usikker på hva du prøver å tolke ut i fra dette tallet. 

Hvor god bilen er eller hvor mange som kjøper den vet ingen før den faktisk er på veien? 

De som behøver bil har allerede en e-Up/e-Golf feks. 

Og ingenting tyder på årevis med leveringstid.

 

Hvorfor skulle så mange måtte reservere seg? 

Tror ikke de venter på kapital hvis det var poenget ditt.. 

 

 

Prøver ikke tolke noe, jeg er bare overrasket at de ikke har fått dekket inn de 30 000 reservasjonene enda. 

Lenke til kommentar

 At det å lage en pornofilm mens bilen er i fart på veien er helt idiotisk, og du risikerer ikke livet til deg og de i bilen, men også de på utsiden. 

 

Det å bruke dette som reklame, og mer eller mindre gi en "high-five" til pornhub for dette er idiotisk. Om du ikke er enig, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. 

 

Jo, jeg er helt enig i den delen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om stagnering i salg, jeg snakket om at jeg finner det rart med slik markedsføring da dette er en bil som skal "selge seg selv" om en leser kommentarer her inne. 

 

Om du finner det rart, kan det være at det hjelper om jeg forsøker utvide scopet ditt ett knepp: 

 

Hensikt med markedsføring, del 2: 

Selge denne modellen. Den har du identifisert. Økonomisk er det begrenset hvor mye penger de kan bruke for å selge et moderat antall av denne modellen. 

 

Hensikt med markedsføring, del 1: 

Etablere et image for VW. De markedsføres her som et firma som satser på grønn energi, moderne design, leverer smartere utnyttelse som gjør dem større inni uten å være større utvendig, etc. Dette imaget skal overmale imaget av å være en diesel-versting som må jukse for å holde seg innenfor forurensningskravene. Økonomisk er det nesten ubegrenset hvor mye de kan bruke på å bygge en grønn image, for det er ønskelig at det nye imaget skal følge dem i mange år over mange modeller. 

 

Om man overser del 1, er det ikke rart at du synes det er rart. Det er vel heller ikke noen selvsakthet at de skal klare å selge mange forhåndsreservasjoner når de ikke har avduket produktet helt og de har et produkt mer eller mindre i samme segment som deres kjøpere kanskje allerede har et positivt forhold til. Men om de overdimensjonerer reklameringen uten å egentlig kunne rettferdiggjøre det, er det ikke rart. 

 

Jeg har ikke sett reklamene, jeg. Vil du si at det virker som de retter seg mot å helt konkret få deg til å kjøpe akkurat den bilmodellen, eller mer som de forteller deg at VW er ledende innenfor grønn transport og at framtiden er her? 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om du finner det rart, kan det være at det hjelper om jeg forsøker utvide scopet ditt ett knepp: 

 

Hensikt med markedsføring, del 2: 

Selge denne modellen. Den har du identifisert. Økonomisk er det begrenset hvor mye penger de kan bruke for å selge et moderat antall av denne modellen. 

 

Hensikt med markedsføring, del 1: 

Etablere et image for VW. De markedsføres her som et firma som satser på grønn energi, moderne design, leverer smartere utnyttelse som gjør dem større inni uten å være større utvendig, etc. Dette imaget skal overmale imaget av å være en diesel-versting som må jukse for å holde seg innenfor forurensningskravene. Økonomisk er det nesten ubegrenset hvor mye de kan bruke på å bygge en grønn image, for det er ønskelig at det nye imaget skal følge dem i mange år over mange modeller. 

 

Om man overser del 1, er det ikke rart at du synes det er rart. Det er vel heller ikke noen selvsakthet at de skal klare å selge mange forhåndsreservasjoner når de ikke har avduket produktet helt og de har et produkt mer eller mindre i samme segment som deres kjøpere kanskje allerede har et positivt forhold til. Men om de overdimensjonerer reklameringen uten å egentlig kunne rettferdiggjøre det, er det ikke rart. 

 

Jeg har ikke sett reklamene, jeg. Vil du si at det virker som de retter seg mot å helt konkret få deg til å kjøpe akkurat den bilmodellen, eller mer som de forteller deg at VW er ledende innenfor grønn transport og at framtiden er her? 

 

Tror du missforstår poenget helt. Jeg finner det rart at de ikke har fått ut de 30 000 reservasjonene enda, da markedet vistnok er så enormt. Men, markedet virker ikke til å respondere. Selv om de får gratis ting som lading med på kjøpet. 

Lenke til kommentar

Tror du missforstår poenget helt. Jeg finner det rart at de ikke har fått ut de 30 000 reservasjonene enda, da markedet vistnok er så enormt. Men, markedet virker ikke til å respondere. Selv om de får gratis ting som lading med på kjøpet. 

 

Jeg trodde jeg dekket den også med: 

 

Det er vel heller ikke noen selvsakthet at de skal klare å selge mange forhåndsreservasjoner når de ikke har avduket produktet helt 

 

Men ya, kortversjonen av det jeg sier (evt. gjetter på og deretter sier, om du foretrekker) er at reklamens hovedhensikt på dette viktige tidspunktet nok er å selge et image av et konsern som er med på å definere en tid for endringer, mer enn et eksemplar av en bil. Forsåvidt et slik image som Tesla nok har nå. 

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...