Gå til innhold

Nå kan Volkswagens første ID forhåndsbestilles


Anbefalte innlegg

Ja, du mener at du har svaret på hvilke type elbiler folk flest ønsker seg, basert på noen vitner som er dine kamerater. 

Min "prognose" er hentet fra helt normale salgstall, og hvilke biler som tidligere har vært mest solgte, og som er mest populære. 

 

Hvilke salgstall er det du mener "viser" der du sier? 

 

At det selges mange biler i denne klassen beviser at det er nok av biler der ute til folket? Som leaf var den mest solgte bilen i 2018 feks. E-golf selger som hakka møkk(tydligvis 90% av salget til golf om dagen..) osv. Det er mange modeller der, som folk kan kjøpe. På dagen. Slenger en inn en til, så får en bare ett nytt valg. Som har vært poenget mitt hele veien, som jeg har forklart opp og ned flere ganger som du skal dra ut i evigheten og gjenta om og om igjen.

 

for 3 gang, vi har diskutert dette nå. La det ligge. Vi er ferdig, alt er besvart. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det selges mange biler i denne klassen beviser at det er nok av biler der ute til folket? 

Merkelig logikk. Fabrikanter er ute etter å tjene penger. Hva trur du det betyr? 

 

Som leaf var den mest solgte bilen i 2018 feks. E-golf selger som hakka møkk(tydligvis 90% av salget til golf om dagen..) osv. Det er mange modeller der, som folk kan kjøpe. På dagen. Slenger en inn en til, så får en bare ett nytt valg. Som har vært poenget mitt hele veien, som jeg har forklart opp og ned flere ganger som du skal dra ut i evigheten og gjenta om og om igjen.

 

for 3 gang, vi har diskutert dette nå. La det ligge. Vi er ferdig, alt er besvart. 

 

Når eGolf som er en relativt dårlig og utdatert elbil selger som "hakka møkk". Hvordan trur du det vil gå med salget av I.D 3? 

 

Trur nok VW skal være glade for at de har folk som forstår seg på dette kontra hva du hadde gjort i samme sete. Samt VW skal sørge for egen portefølje av modeller. De skal ikke bry seg hva andre gjør og kan levere. Gjentatt til det kjedsommelige. 

 

Hvis du vil la det ligge, så svarer du ikke mer - enkelt og greit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har allerede svart på alle disse spørsmålene. Som du drar opp igjen og igjen. Spam fra ende til annen. 

Hilsen fra master of off topic. 

 

Du svarer med gjentagelser, noe jeg beviselig prøver å forklare ovenfor deg er merkelig logikk. Hva du og dine kamerater mener trur jeg VW bryr seg lite om. 

 

I.D 3 er som sagt den mest logiske første modellen innenfor den nye MEB plattformen. Det er ikke VW's jobb å "mette" markedet med nye nisje produkter, slik som du vil ha det til å være. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hilsen fra master of off topic. 

 

Du svarer med gjentagelser, noe jeg beviselig prøver å forklare ovenfor deg er merkelig logikk. Hva du og dine kamerater mener trur jeg VW bryr seg lite om. 

 

I.D 3 er som sagt den mest logiske første modellen innenfor den nye MEB plattformen. Det er ikke VW's jobb å "mette" markedet med nye nisje produkter, slik som du vil ha det til å være. 

 

Nesten morsomt. Jeg svarer med gjentagelser? Det er du som stiller spørsmål som allerede er besvart, om og om igjen. Jeg prøver i det minste å sette en stopper for denne spammingen, men til ingen nytte.

 

Jeg prøver ikke å si hva som er best for VW, jeg prøver å si hva som er best for kundene etter min mening. 

Lenke til kommentar

Nesten morsomt. Jeg svarer med gjentagelser? Det er du som stiller spørsmål som allerede er besvart, om og om igjen. Jeg prøver i det minste å sette en stopper for denne spammingen, men til ingen nytte.

 

Jeg prøver ikke å si hva som er best for VW, jeg prøver å si hva som er best for kundene etter min mening. 

Lattis. Jeg har sagt at du bare kan stoppe å svare om du vil sette en stopper for argumentasjonene. Det er du som gjentar deg her. Jeg bare svarer med det mest logiske, og årsaken til at det blir som det blir. VW er som sagt ansvarlige for sin egen portefølje. Ikke elbilparken i sin helhet, selv om du syns det er "kjedelig". 

 

"Kundene" er altså deg og dine kamerater?  Hvor baserer du egentlig hvem disse "kundene" er? Forum? Hvorfor ikke bare gjøre det mest logiske å se på salgstall istedenfor, det direkte motbeviser det du sier. 

Endret av oophus3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lattis. Jeg har sagt at du bare kan stoppe å svare om du vil sette en stopper for argumentasjonene. Det er du som gjentar deg her. Jeg bare svarer med det mest logiske, og årsaken til at det blir som det blir. VW er som sagt ansvarlige for sin egen portefølje. Ikke elbilparken i sin helhet, selv om du syns det er "kjedelig". 

 

"Kundene" er altså deg og dine kamerater?  Hvor baserer du egentlig hvem disse "kundene" er? Forum? Hvorfor ikke bare gjøre det mest logiske å se på salgstall istedenfor, det direkte motbeviser det du sier. 

 

Du følger jo ikke med. Jeg har sagt tidligere at denne bilen blir en storselger. 

 

Jeg mener det er ett hull i markedet der model S er i dag. Og ja, det finnes folk som ønsker slike biler. Jeg prøver dog ikke å si at det er større enn de som ønsker minibilene... Følg med heller, så slipper vi disse idiotiske samtalene. Og slutt å referer til mine kamerater og andre personlige ting. Det er helt idiotisk, og svær dårlig debattering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du følger jo ikke med. Jeg har sagt tidligere at denne bilen blir en storselger. 

Så da er vi tilbake til utgangspunktet igjen. Personlige preferanser har absolutt ingen vekt innenfor dette. Det at du ikke liker små biler betyr absolutt ingenting for salget av denne bilen, samt årsaken til at den kommer først. 

 

Jeg mener det er ett hull i markedet der model S er i dag

 

Hvorfor trur du det er et "hull" i akkurat det markedet? Kanskje det har noe med salg å gjøre? Hva trur du fabrikantene gjør så fort de skal diskutere hvilke biler de skal produsere, og ikke minst - først? 

 

Det at "noen" ønsker slike biler hjelper lite, om det er et større marked et annet sted å mette først. Da går man selvsagt for det før man går nedover i gradene og fyller de mindre hullene. 

 

Fyll store hull først, så gå nedover. Logisk nok. 

 

 Og slutt å referer til mine kamerater og andre personlige ting. Det er helt idiotisk, og svær dårlig debattering. 

 

Slutt å ta dem opp i utgangspunktet da? Jeg hadde aldri nevnt dine kamerater om du ikke brukte det som et argument først. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så da er vi tilbake til utgangspunktet igjen. Personlige preferanser har absolutt ingen vekt innenfor dette. Det at du ikke liker små biler betyr absolutt ingenting for salget av denne bilen, samt årsaken til at den kommer først. 

 

Jeg har aldri påstått noe slik heller, så ser ikke hvorfor du tar med dette? 

 

 

Hvorfor trur du det er et "hull" i akkurat det markedet? Kanskje det har noe med salg å gjøre? Hva trur du fabrikantene gjør så fort de skal diskutere hvilke biler de skal produsere, og ikke minst - først? 

 

Det at "noen" ønsker slike biler hjelper lite, om det er et større marked et annet sted å mette først. Da går man selvsagt for det før man går nedover i gradene og fyller de mindre hullene. 

 

Fyll store hull først, så gå nedover. Logisk nok. 

 

ID skal jo allerede inkludere en slik bil, så det er ingen tvil om at det er ett marked. Nå tøyser du bare og gjør deg til.

 

Jeg har bare påpekt at jeg og andre som jeg har oppfattet ønsker denne bilen nå og ikke i 202X. At det er ett bedre valg for VW å slege den lille nå er nok helt rett. 

 

 

 

Slutt å ta dem opp i utgangspunktet da? Jeg hadde aldri nevnt dine kamerater om du ikke brukte det som et argument først. 

 

Hva prater du om? Jeg har aldri sagt det der. Siter meg på det, når du kommer med slike idiotiske påstander. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor diskuterer vi hva Salvesen har lov til å kalle spennende? Han har sagt han ikke synes modellen er spennende, og det er en objektiv sannhet - han synes det han synes. Han har lurt på hvorfor bilen er hypet, og fått endel svar på det også. Modellen vil selge godt, og det er også han inneforstått med. Så kan han ikke få lov å synes bilen ikke er spennende nå, da? 

 

</subject?> 

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor diskuterer vi hva Salvesen har lov til å kalle spennende? Han har sagt han ikke synes modellen er spennende, og det er en objektiv sannhet - han synes det han synes. Han har lurt på hvorfor bilen er hypet, og fått endel svar på det også. Modellen vil selge godt, og det er også han inneforstått med. Så kan han ikke få lov å synes bilen ikke er spennende nå, da? 

 

</subject?> 

 

Takk, og forøvrig helt enig. Føler vi har fått ut mer enn nok info om akkurat dette emnet. Har ikke særlig mye mer å tilføye tror jeg. 

 

Synes ladeprogrammet til ID virker spennende da! I tillegg til at de tilbyr en del gratis lading, det er jo fint. 

Lenke til kommentar

ID skal jo allerede inkludere en slik bil, så det er ingen tvil om at det er ett marked. Nå tøyser du bare og gjør deg til.

Blander du sedan med crossovere? Eller prater du om "Vizzion"? Som jo kommer absolutt sist? Det sier jo litt om markedet ditt etter hvor VW prioriterer sedanen. 

 

Hva prater du om? Jeg har aldri sagt det der. Siter meg på det, når du kommer med slike idiotiske påstander. 

 

Du skrev dette:

Nei jeg legger ikke vekt på mine preferanser, jeg legger vekt på hva folk rundt meg ønsker seg.

 

Om det er kamerater/venninner, eller familie er likegyldig. Poenget står der fremdeles. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan så mange tråder ender med dusinvis av innlegg om Salvesens personlige preferanser. Kanskje det er en grunn til det? En fellesnevner?

 

Det er jo ikke nødvendig å protestere på andres preferanser.

 

Personlig synes jeg til og med det er kjekt å vite hva de er, sånn at man kan tolke utgangspunktet i innleggene ut fra det. Salvesen m.fl. har mye mer erfaring med elbiler enn meg, og det at han f.eks. ikke føler behov for å trekke hengeren selv om han har båt er relevant når han sammenligner Model S med X, etc.

 

Jeg er ikke enig med Salvesen på mange ting, og elbildiskusjoner ender alltid i grøfta uansett, men han er en kilde til informasjon og hvis han føler behov for å putte det i en kontekst, gjør det bare det lettere å identifisere hvor hans mening er relevant for meg, og hvor jeg har andre behov. Altså krok og stasjonsvogn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

Der forsvant det et par innlegg. Minner om at retningslinjene sier følgende:

Innlegg på forumet skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak og ikke person og diskuter anstendig.

Tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres.

 

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Mulig jeg tar feil, men jeg finner ingen egolf på elbilstatistikk. Kun golf. Som jeg da antar at er alle modellene under ett. Men såklart, jeg kan jo ta feil jeg og. Sjekker OFV.

 

Til opplysning så hentes informasjonen fra vegvesenets database for de reserverte nummerseriene for 100% elektriske biler (EL,EK,EV..) 

Alt her er derfor kun elektrisk.

 

Du blander også konsekvent registrering tall med salg tall. 

Selv om eGolf er forholdsvis ajour så vet vi ikke om Tesla har solgt 100 eller 10.000 model 3 i april. 

Lenke til kommentar

Til opplysning så hentes informasjonen fra vegvesenets database for de reserverte nummerseriene for 100% elektriske biler (EL,EK,EV..) 

Alt her er derfor kun elektrisk.

 

Du blander også konsekvent registrering tall med salg tall. 

Selv om eGolf er forholdsvis ajour så vet vi ikke om Tesla har solgt 100 eller 10.000 model 3 i april. 

 

Ja dette med salg er helt rett, my bad! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer ikkje. Leveransane i Noreg starta i februar. I mars sette Model 3 suveren ny norsk rekord i leveransar på ein månad. Samanlagt til og med april 2019 er det registrert 6843 Model 3 i Noreg. Nesten dobbelt so mykje som neste på lista, som er VW Golf med 3659 registreringar. Då er alle variantar av Golf inkludert.

 

1. Volkswagen Golf 1 022 9,1 3 659 7,4 2. Tesla Model 3 720 6,4 6 843 13,8

 

https://www.tek.no/artikler/elbilsalget-stupte-i-april-tesla-mistet-topplasseringen/464214

 

Eg trur lanseringsdato for Tesla Semi er flytta til neste år, for å gje plass til oppstart av poroduksjonen av Model Y. Muligens òg for neste generasjon batteri, som det ryktast at Tesla har i løypa for 2020. Det er ingenting som er urealistsik med rekkjeviddene. Ei typisk trekkvogn til dei største semitrailerane veg over 10 tonn. Med litt innovativ materialbruk og utan eksosmotor og alt som medfylgjer den, skulle det vere mogeleg å få inn mange tonn batteri på 10 tonn trekkvogn.

 

Du tror den er flytta til neste år. Så flott da Sturle. Elon Fusk slo kategorisk fast at den skulle lanseres i 2019. Noe jeg har sagt er jug fra dag en, og det vet du. Alle de store aktørene er enstemte på at de store trekkvognene ikke duger med ren batteridrift. Jeg er ganske overbevist om de mener det de sier, ellers hadde de produsert disse lastebilene. De regner 50 cent tapt pr kilo de mister av nyttelast. Da er det flott å legge inn flere tonn batterier....

At noe er teknisk mulig, betyr ikke at det er økonomisk mulig.

 

Batteridrift er suverent på personbiler (om du kan lade hjemme), og lettere lastebiler som ikke skal kjøre langt. Dette er oppe og vedtatt av alle større aktører i verden. Da hjelper det lite hva Cleantechnica og deres like mener.

 

T.o.m redaksjonen i TU har forstått dette: https://podcasts.apple.com/no/podcast/teknisk-sett/id1072724332?l=nb&i=1000437612478

(Ofte har det blitt hevdet at det er en konflikt mellom energilagring i batterier og hydrogen. Det er det ikke. Selv de mest ihuga H2-tilhengerne tror på batteribilen. Men når vi skal frakte tunge ting langt - slik som med trailere, tog, ferger og fly - er hydrogen et godt alternativ. Hydrogen egner seg også når vi i økende grad må lagre veldig store energimengder fra sol- og vindkraft over uker og måneder.

I framtidens energisystem er det både batterier for korttidslagring og hydrogen for den lange.

Hydrogen vil også bli en viktig gass når vi skal avkarbonisere de store industriene, slik som stålindustrien som i dag bruker enorme mengder kull.)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...