Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Det er nok å foretrekke og få det man betaler for med en gang, fremfor å betale for noe som (kanskje) kommer...Kjekt å få det man betaler for med en gang, og så få mer gratis etter hvert. Tesla kommer ofte med oppdateringer som gir kjøperne helt nye features de ikke har betalt for. F.eks dashcam, dataspill, mer ytelser, raskere lading, lengre rekkevidde, dog mode, justerbar fartsbegrensning fra app, osv. Endret 9. mai 2019 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Kjekt å få det man betaler for med en gang, og så få mer gratis etter hvert. Tesla kommer ofte med oppdateringer som gir kjøperne helt nye features de ikke har betalt for. F.eks dashcam, dataspill, mer ytelser, raskere lading, lengre rekkevidde, dog mode, justerbar fartsbegrensning fra app, osv. Hvordan går det med regnsensoren? De har holdt på med den i 3 år. Kommer ID med regnsensor? 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Hvordan går det med regnsensoren? De har holdt på med den i 3 år. Kommer ID med regnsensor?Det står bra til med den. Til å begynne med var den ganske dårlig, men den har blitt mye bedre etter hvert. De som kjøper bil i dag slipper vente. Kjøper man Tesla og velger bort FSD får man alt man betaler for med en gang. Endret 9. mai 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Kjekt å få det man betaler for med en gang, og så få mer gratis etter hvert. Tesla kommer ofte med oppdateringer som gir kjøperne helt nye features de ikke har betalt for. F.eks dashcam, dataspill, mer ytelser, raskere lading, lengre rekkevidde, dog mode, justerbar fartsbegrensning fra app, osv. Men først å fremst er disse oppdateringene ment på å få ferdig funksjonene som kunden allerede har betalt for. Igjen, dette er ikke en tråd om Tesla og hvordan man må forsvare prompelyder og julelys med manglende stabilitet i grunnleggende funksjoner i bilen. Du vil gjerne være overrasket over hvor mange som bare vil ha en bil som fungerer... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Hvordan går det med regnsensoren? De har holdt på med den i 3 år. Kommer ID med regnsensor? "Regnsensoren" i model 3 er helt overlegen. Men når de først startet med det var det absolutt dårlig, ingen tvil om det. Men det er det som er så fint med disse bilene, alt blir stadig bedre og nye funksjoner kommer inn. Helt topp. Det er jo normalt stort sett elelrs i vår verden av dingser, så hvorfor ikke bilene. Ser ut til at ID tar dette opp og satser på samme retning, veldig bra! 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Men først å fremst er disse oppdateringene ment på å få ferdig funksjonene som kunden allerede har betalt for...Oppdateringene på autopilot går stort sett ut på å gjøre ferdig ting (noen) kjøpere har betalt for. Og så har du så klart noen bugfixes her og der. Men poenget er at utover disse to tingene så introduserer Tesla også nye features som folk ikke har betalt for. Igjen, dette er ikke en tråd om Tesla og hvordan man må forsvare prompelyder og julelys med manglende stabilitet i grunnleggende funksjoner i bilen. Du vil gjerne være overrasket over hvor mange som bare vil ha en bil som fungerer...En ulempe med oppdateringene er helt klart det at det noen ganger introduseres nye bugs. Jeg kan skjønne at det finnes folk som vurderer den potensielle misnøyen ved nye bugs til å være større enn gleden ved nye features. Og da er det helt greit å styre unna Tesla, i mitt syn. Men jeg tror ikke denne gruppen vil reelt sett være en veldig stor andel av befolkningen. Den mest irriterende (ny-introduserte) bug-en jeg har opplevd hittil er at Spotify nå noen ganger hakker. Håper det fikses opp i neste oppdatering. Endret 9. mai 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 OTA er fremtiden, ingen tvil om det, og vi forbrukere blir 100% nødt til å være beta testere på halv-ferdig software i produktene vi kjøper. Det er ingen vei forutenom. Fordelen er jo at produktene ender opp i våre hender, eller under våre rumper (bil) tidligere. Ønsker man seg et produkt, eller en ny-moderne elbil som har alt på stell, så får man gjøre som ellers i den teknologiske verdenen. Ikke vær først ute. Kjøp versjon 2 eller 3. Lenke til kommentar
missi Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Bedre med en bil som ikke er ferdig utviklet og blir bedre etter hvert enn en bil som er underutviklet og forblir underutviklet. Her har vi ett av flere eksempler på en bil som blir bedre... https://electrek.co/2019/05/09/tesla-performanc-limited-power-software-bug/ Lenke til kommentar
missi Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Men først å fremst er disse oppdateringene ment på å få ferdig funksjonene som kunden allerede har betalt for. Igjen, dette er ikke en tråd om Tesla og hvordan man må forsvare prompelyder og julelys med manglende stabilitet i grunnleggende funksjoner i bilen. Du vil gjerne være overrasket over hvor mange som bare vil ha en bil som fungerer... Vil virkelig ha en bil som virker fra første dag? En bil som er stabil og forutsigbar og som ikke oppfører seg radikalt annerledes sånn helt plutselig? En bil som ikke risikerer at informasjonsskjermene start om og om igjen mens en kjører? Vil virkelig folk ha en bil der de vet hvilken funksjonalitet som er der når de kjøper den og nr de selger den? Finnes det virkelig mennesker som synes en stabil bilhverdag er trivelig?!? Sånne mennesker har garantert aldri opplevd hvor gøy det er med uforutsigbarhet med Tesla! 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Er det så vanskelig da? Kjøp bilen for det den har idag. Får den noe mer i fremtiden er det bare bonus. Eneste problemer er om du lurer deg selv og kjøper bilen basert på lovnader om hva som kommer. Hvis du kjøper bilen bare basert på hva den har i dag er alt som eventuelt kommer senere kun en bonus. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Her har vi ett av flere eksempler på en bil som blir bedre... https://electrek.co/2019/05/09/tesla-performanc-limited-power-software-bug/ Ja feil skjer, heldigvis fanges det opp og fikses i neste oppdatering. Uten at en trenger å gjøre så mye mer enn å trykke på en knapp. Verre hos "de andre". Her er en tilfeldig sak: https://www.daimler.com/innovation/diesel/recall-faq.html Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Da er tallene klare, hele 10 000 forhåndsbestillinger de første 24 timene... Lenke til kommentar
missi Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Da er tallene klare, hele 10 000 forhåndsbestillinger de første 24 timene... Hvor fant du disse tallene? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Hvor fant du disse tallene? Så de egentlig på en screenshot på facebook, men søker en på google kommer det mange artikler opp. her er en: https://motorillustrated.com/volkswagen-id-3-10000-pre-orders-in-less-than-24-hours/27218/ Bare 18x i fra model 3 tallene da. Men, så lanseres vell bare pre order av ID i Europa også. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Da er tallene klare, hele 10 000 forhåndsbestillinger de første 24 timene... VAG bankrupt nå gitt Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Da er tallene klare, hele 10 000 forhåndsbestillinger de første 24 timene... Siden jeg har eGolf så får jeg mail fra Møller. Stod at sidene har vært nede og at det først nå var oppe igjen. Godt mulig det tar seg opp kjapt nå, og de 30,000 forsvinner rimelig greit unna. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Siden jeg har eGolf så får jeg mail fra Møller. Stod at sidene har vært nede og at det først nå var oppe igjen. Godt mulig det tar seg opp kjapt nå, og de 30,000 forsvinner rimelig greit unna. Ja det gjør de nok! 30 000 er dog ganske labert dog. Skjønner ikke hvorfor de har satt en grense egentlig. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 Ja det gjør de nok! 30 000 er dog ganske labert dog. Skjønner ikke hvorfor de har satt en grense egentlig. 30,000 eksempler er jo kun den 1st edition saken. Er jo ikke slik at de stopper opp å produsere der. Nye fabrikken har kapasitet til å produsere 300,000 biler i året. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. mai 2019 Del Skrevet 9. mai 2019 30,000 eksempler er jo kun den 1st edition saken. Er jo ikke slik at de stopper opp å produsere der. Nye fabrikken har kapasitet til å produsere 300,000 biler i året. Ja det vet jeg, bare rart at de har satt en grense på forhåndsreservasjoner. om jeg har forstått konseptet rett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå